• Nenne

7 månaders bebis som drar i sitt eget hår

Ja som rubriken lyder så har min dotter på 7 månader börjat dra och klia sig själv i håret. Är det fler barn som gjort detta eller någon som vet varför dem gör så?

Hon är prematur född så hon är 7 månader korrigerat, 10 månader okorrigerat.

• Svar på tråden 7 månaders bebis som drar i sitt eget hår
  • Linneas

Min dotter drar i både mitt hår och sitt eget ( sitt eget om jag inte är i närheten). Hon gör det när hon är trött. I vilka situationer drar hon i sitt hår? 

• 3barnsmamma

Min son drog sig i håret när han var runt 7-8 månader, är nu snart 10 mån och har slutat. Jag tänkte inte så mycket på det, tänkte att han precis hittat håret och så är det spännande att känna på det, och han var ju för liten för att ta det försiktigt.

• gabardin

Mitt barn gör också så, 9 månader. Börjar bli besvärligt nu då hon verkar tro att det är en mössa som ska slitas bort, ibland. En mössa som någon dum jävel nålat fast i hårbotten, det gör ju skitont att försöka få bort den. Så hon skriker och drar... Blir det inte bättre får jag klippa henne kort, det är inte mer med det.

• Liten
    Linneas skrev 2012-04-06 23:51:33 följande:
    Min dotter drar i både mitt hår och sitt eget ( sitt eget om jag inte är i närheten). Hon gör det när hon är trött. I vilka situationer drar hon i sitt hår? 
    MIn dotter är 10 mån och hon drar också i sitt hår när hon är trött, precis som Linneas dotter.
  • Valkyria75

Vår son (15 mån) drar i sitt hår när han är trött. Han drar inte vidare hårt utan känner kanske mer. Han verkar använda det istället för snuttefilt typ...
    Och precis som någon sa tidigare så drar han VÄLDIGT gärna i mitt hår om jag är i närheten...

• Outlander93

Min son som blir 3 veckor gammal imorgon gör samma sak, men jag tycker det ser ut som att han har ett rejält grepp om kalufsen och skriker mer när han sliter sitt hår 😅

Svar på tråden 7 månaders bebis som drar i sitt eget hår