Vart kan jag vända mig ? ingen försäkring !
För att göra historian så kort som möjligt!
Mitt ex har stämt mig för ensam vårdnad ... Jag gick med i facket i januari och ringde till folksam .. och fick världens kalldusch...
De tänker neka mig rättsskydd då jag varit utan hemförsäkring i en kort period....
Jag förklarade för dem varför vi varit utan men de vill inte bistå mig ändå..
Nu vet jag inte vart jag ska ta vägen, för den advokaten jag har kommer jag inte kunna behålla ...
Vad kan jag göra ?
Ge upp vårdnaden om barnen är inte något alternativ..
Att bara ge barnen till honom är heller inte något alternativ ..
För det första har vi samarbetssvårigheter.
För det andra så har inte barnet bott alls hos honom under HENS levnadsår ..( 13 år )
Hans intresse har varit väldigt svalt , men pga saker som skett i mitt liv så tyckte hans advokat att jag numera är olämplig som mamma ..
De har även uttryckt följande: Mina föräldrar är mer än välkommen att träffa barnen, det har de inte något emot .. MEN mig däremot .. tänker han göra allt han kan för att jag inte ska få träffa dem.
Han beskyller mig för att ha förstört hans relation med barnet .. MEN så är inte fallet ..
Men när en människa gång på gång faktiskt uteblir från umgänge och väljer att flytta 20 mil ifrån ja då lägger jag inte någon energi .. vill man träffa sina barn/sitt barn då gör man allt för dem oxå..
Materiella ting ? spelar ingen roll.. hans närvaro har mer hetat frånvaro!
Vart kan jag vända mig ?????