• MHM

Vilken typ av kläder för att dölja muffinsmagen?

Jag håller på att gå ner i vikt och vill inte köpa en massa dyrt, men behöver fylla på lite i garderoben. Det ska vara snyggt men ändå den typ av kläder man har dagligen. Just nu gömmer jag mig i jeans, långt linne och en stor tröja. Inte kul.

Jag har fått en ful platt rumpa. Hur gör jag den snyggare? Lite för mycket fett på magen som gärna sticker upp över jeansen och ger en fin muffinsmage. Det ska inte vara för varma kläder, eller för lättklätt.

Tips på plagg? Hur blir jag snygg och fin trots mina stundande problemområden? Jag har storlek M, och 27 i midjan på byxor om det hjälper till något.

• Svar på tråden Vilken typ av kläder för att dölja muffinsmagen?
  • GrönaDruvan

Är du såpass smal i midjan som storlek 27 (har jag med) så kan du köpa en korsett som håller in magen. Så gör jag. Jag får inte knäppt 27 nu utan korsett, då jag har sk mammamage...

• Flisan79

Min kropp är alltid lite så, trotts smalhet^^. Jag har insett att jeans med hög midja ger betydligt mindre muffintop än låga byxor a la britney. Toppar som den på bilden fungerar ju bra. 

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Puffig Pingla

Både Lindex, HM och KappAhl har sk shapingplagg som är toppen att ha under tröja el skjorta. Kostar mellan 149-300kr beroende på var du köper dem.
    De både håller in lite och gör så att kläderna inte hänger upp sig på muffinsringen.

Tex den här från Lindex är suverän (kan också rekommendera deras body, men det är lite meckigare med knäppningen)

• Smietje
    Puffig Pingla skrev 2012-04-15 17:59:11 följande:
    Både Lindex, HM och KappAhl har sk shapingplagg som är toppen att ha under tröja el skjorta. Kostar mellan 149-300kr beroende på var du köper dem.
    De både håller in lite och gör så att kläderna inte hänger upp sig på muffinsringen.

Tex den här från Lindex är suverän (kan också rekommendera deras body, men det är lite meckigare med knäppningen)
    Shapingplagg tycker jag låter bra. Annars kan man satsa på oversize toppar som döljer magen. Du kan hitta dessa i olika prisklasser i olika butiken. Min favorit som jag hittade nu är från Tiger of Sweden. Så kanske är det dyrare än du letar efter, men den här kan du ha när du har blivit smal med :)
    Bild på Topp Ailey Print
  • smågrodan

Samma kropp här, ingen rumpa, massa mage. Dock större byxstorlek..

Som sagt, Lite högre byxor som ger stöd över magen.
    Det svåra brukar vara att hitta byxor som inte har påsar över mina karlahöfter..

Kjol, gärna med hög midja av samma anledning. Hitta längden som passar dig och fyll på med bomullstrumpbyxor så du inte fryser! Har den extra tyg över rumpan/höfter så är det en stark bonus!
    Går ju även att sy själv med lite tålamod, och kjol brukar fungera över ett bredare spann av storlekar..

Lite längre toppar, som går ner över magen ordentligt. Detajer som "förstorar" bysten i förhållande till magen kan vara bra Tex volanger eller rynk på urringningen eller sjal/scarf.

• jonas2005
    Kyss
    Hej!!

Prova svart byxor som sitter åt hela vägen och som har dragkedjan i bak. Dom är bäst!!

//Sara
Svar på tråden Vilken typ av kläder för att dölja muffinsmagen?