• Knuttan

Pco och Lchf-kost, hur lång tid tills ni blev gravida?

Hej

Ni som har pco och lyckats bli gravida genom att övergå till lchf-kost, hur lång tid tog det från det att ni började tills ni blev gravida?

Jättetack på förhand till alla Glad

• Svar på tråden Pco och Lchf-kost, hur lång tid tills ni blev gravida?
  • stw89

Ingen aning. Har precis bestämt oss för att sluta med kondom (31 mars) och ätit LCHF sedan september (med avbrott över jul och nyårstiden...), så vi får se. Provar ni? Hur länge har ni försökt innan ni övergick till LCHF? Eller är det bara du som äter så?

• Knuttan

Har funderat på att testa men inte kommit till skott riktigt än, samlar in lite info just nu.

• mörlin

åh jag vill oxå veta.. har ätit lchf-kost en vecka nu å redan gått ner ner ca 2 kg!!=) och bara det är ju bra för pco-n om man är ilte överviktig. Stort lycka till till er andra!!

• stw89

Jag behöver inte gå ner i vikt, äter lchf för att jag hört om en mindre studie som gjorts där dom såg att kolhydraterna tydligen kunde blockera ägglossningen hos oss med pco. så därför testar jag. har inte haft nån mens sen vi slutade med kondom, men det kan ju vara så att den bara är sen... vi får se :)

• mörlin

Jag har oxå hört det. Vi ska få påbörja vårt första IVF försök efter sommaren men har redan haft en spontanmens sen jag börjat med LCHF.. Så visst e de nåt som händer..;)

• Lillasyster82

Hej!

Jag har inte blivit gravid än men jag har lagt om till LCHF, har hållt på med det i omgångar sen strax innan jul men har då haft långa uppehåll där jag ätit kolhydrater. Denna gången har jag hållt på sen någon månad tillbaka och känner att det är något på gång med kroppen. Har för tillfället fått någon typ av mens, långdraget brunaktig flytning. Detta fick jag även för 1½ månad sen. :) Så nu håller jag tummarna för att det är något på gång, att min kropp håller på att stabiliera sig...

Att tillägga är att jag också behöver gå ner i vikt och går jag ner i vikt så kan det lösa mina problem med oregelbunden mens och ägglossning. För jag har haft mer regelbundenhet i min mens när jag vägt mindre, vet inte om jag då haft ägglossning.

Jag hoppas i alla fall på LCHF och träning dels för att gå ner i vikt men även för att få igång kroppen så att den fungerar som den borde vilket sen leder till att jag blir gravid.

• Bellis73

Jag började med LCHF i april 2009. Fick första mensen i juni, andra ägglossningen i juli och då blev jag gravid och födde en fin liten flicka våren 2010. Kan verkligen rekommendera sätt att leva.

• Lillasyster82
    Bellis73 skrev 2012-05-22 09:24:32 följande:
    Jag började med LCHF i april 2009. Fick första mensen i juni, andra ägglossningen i juli och då blev jag gravid och födde en fin liten flicka våren 2010. Kan verkligen rekommendera sätt att leva.

Vad härligt att höra! När jag får höra historier som din så blir jag så glad, det ger mig ytterligare en massa hopp. Tack för att du ville dela med dig och Grattis till din lilla tjej!

• Casie
    Bellis73 skrev 2012-05-22 09:24:32 följande:
    Håller med Lillasyster82 , det känns verkligen hoppfullt och stort grattis till din tjej:) Har läst på många ställen om folk som blivit gravida efter LCHF/GI så började också med det 16 april. Fick mens 1½ vecka efter det och sen igen efter 20 dagar (så har en menscykel på 20 dagar nu alltså?) vilket är fantastiskt efter att inte ha menstruerat på flera månader. Lite orolig dock att menscykeln är för kort eller att jag inte har ÄL.
Svar på tråden Pco och Lchf-kost, hur lång tid tills ni blev gravida?