skriker vid matning
Någon som vet vad det kan vara när barnet skriker och fäktar med armar vid maning?
han är 6 veckor..... är det någon utvecklingsperiod? eller kan han ha ont någonstans? Någon som varit med om samma sak?
Någon som vet vad det kan vara när barnet skriker och fäktar med armar vid maning?
han är 6 veckor..... är det någon utvecklingsperiod? eller kan han ha ont någonstans? Någon som varit med om samma sak?
Ammar du? Då kan det vara att det kommer för sakta ur bröstet =) Många barn kan bli arga över det. Eller om det kommer för fort osv.
Nä jag ammar inte.. ger bara ersättning.....
Har samma "problem" med dottern som blir 6 veckor på måndag. Hon skriker och fäktar med både armar och ben och blir riktigt förbannad. Funderar på om maten inte kommer så fort som hon vill. Har Mams anti-kolik flaskor med första nappen till. Funderar på om man kan byta till andra redan, även om den rekommenderas från 2 månader?
Reflux? Vår son skrek och var väldigt ledsen vid matning. Det visade sig vara reflux och han blev som ett helt annat barn när han fick medicinering. Ett tecken på reflux, enligt läkaren vi träffade, kan vara att barnet även "böjer sig bakåt" som en ostbåge på ett ungefär.
Jag tror att det kan vara en tillväxtperiod..om han/hon inte alltid har skrikit vill säga.
Jag ammade när min dotter var 6 veckor och runt den tiden blev hon helt plötsligt jätteledsen och frustrerad.
Det berodde tydligen på att hon behövde mer mat än vad min bröst producerade. Hon behövde helt enkelt reglera matintaget..
Dom växer ju så mycket och så fort. Testa att ge lite mer ersättning kanske?
Angående magont så tycker jag att man nästan kan höra skillnad på knip och frustration. Ont i magen har ju alla bebisar mer eller mindre. Jag gav min dotter minifomdroppar innan mat och tror att det kanske hade lite effekt i alla fall.
Nu är hon 3 månader och man märker stor skillnad på magen..så vad det än kan vara så blir det oftast bättre med tiden. Men tills det är bra så oroar man ju ihjäl sig..
Hoppas det blir bättre:)
Min son som är 6 veckor har börjat göra samma sak, dock inte vid varje måltid tack och lov. Det är oftare på kvällarna, vet dock inte varför men kan nog vara som du säger en tillväxtperiod.
Hej!
Detta hände med vår lilla knodd när han va 2 månader oxå. Inträffade vid varje matning och han va missnöjd någon timma efter oxå. Det visade sig att hans känsliga mage inte tålde ersättningen. Nu har han mjölkfriersättning. Tog två veckor sedan blev han en helt annan kille, mycket nöjdare och gladare. Kunde Sluta med minifom å pip efter dessa två v. Lyssna på din magkänslan å känner du att något känns fel med din bebis så stå på dig är mitt tips.
Later som reflux. Jag hade detta problem med mitt forsta barn och har det nu igen med nummer tre. Enligt min barnmorska sa ar det typiskt beteende for bebisar med reflux att skrika vid matning och slappa taget eftersom det gor ont i magen. Jag fick medicin till bebisen, men har inte hjalpt sa mycket tyvarr, men kanske vart att prova?
Vi har samma bekymmer med vår drygt två månader gamla dotter. Kan det verkligen vara Reflux när hon skriker så fort hon får nappflaskan i munnen? Magkänslan säger mig att det mer handlar om någon sorts frustration, för när hon väl har kommit igång och börjar äta så lugnar hon ner sig.
vi hade samma problem med båda våra killar. ena killen fick ändra till storlek 2 på nappen, andra böjde sig o krånglade. men verkade ha problem med magen ,alltid ont ohc hård. men kan vara värt att pröva störra napp kanske om det är så att det kommer för sakta?
annars prata med BVC, vi fick massa olika magdroppar, men han var ju hård också då.
tack för alla svar..... nu är problemet löst.... mjölk allergi.... fick en ny bebis redan efter en dag med nya maten.... :)