Föräldrar med ngn form av NPF-funktionsnedsättning
Här har vi en tråd för oss som har någon form av NPF-funktionsnedsättning =)
Hoppas vi kan hålla högt till tak utan personangrepp osv!
Här har vi en tråd för oss som har någon form av NPF-funktionsnedsättning =)
Hoppas vi kan hålla högt till tak utan personangrepp osv!
Kan man vara med om man är under utredning?
Absolut, du kan ju ha frågor som du vill ha svar på :)) Vi får väl se om denna kommer igång, fanns ett intresse för en sån här tråd inne på autismtråd 10 :))
Hej hej! ;)
Här kommer en AS-bra morsa till 3 troll varav de två största misstänks ha autism/AS.
Fick min diagnos när äldsta dottern var knappt 3 mån. Var 2006, då var jag nästan 22 år. ;)
Fick min ADHD-diagnos för en dryg månad sedan. Men har misstänkt ADD sedan hösten 2010 i samband med att sonen blev diagnosticerad med autism och ADD.
Har dock inte kännt något behov av att utredas då jag redan visste att det är ngt med mig också. Men till slut ville AF att jag skulle gå igenom en utredning då jag av olika skäl inte lyckats få jobb på ett antal år. Så här är jag nu ;)
Ska fortsätta utredningen då jag misstänker AS men håller nu på att ställa in medicin (Concerta) och psykläkaren ville att vi skulle avvakta tills den är inställd ordentligt.
Hej!
Får man vara med?
Har Ad/hd fick diagnosen när jag var 20 år (25 nu)
Kul med en tråd för oss föräldrar som har diagnos så vi kan prata lite.
Har en son på 1 år och en bebis i magenpå 11 veckor :)
Är jobbigt ibland men måste ändå säga det är ändå lättare nu när jag vet att det inte är nått handikapp ja lider av utan det är en funktions nedsättning . Vissa saker klarar jag helt enkelt inte och så år det med det.
Har dock missat hela min skolgång och det gör en ledsen ibland..
Har fått prel info att jag troligen kommer att få diagnos högfungerande asperger....
Ok.......
Högfungerande AS är väl ingen diagnos? Eller har jag fel?
Högfungerande autism finns men har aldrig hört högfungerande AS.