hur ofta matar ni?
Hur ofta matar ni era fiskar, 1gång per dag eller mer?
Hur ofta matar ni era fiskar, 1gång per dag eller mer?
En gång per dag.
jag är rädd att jag ger för lite mat, maten är slut på 2-3min
Maten ska ätas upp på 0.5-1 min annars matar man för mycket.
Vi matar så lite och ibland så sällan som ett par gånger i veckan. De lever och frodas.
ok tack för svaret :)
2-3 ggr om dagen. Men det är för att jag har kampfiskar som SKA ha mat flera ggr om dagen. Skulle jag ha ett akvarium utan kampfiskar så skulle jag mata max en gång om dagen
Min minsta fisk är ca 3 cm lång och den största ca 15 cm lång, den minsta hinner få i sig 2-3 pellets innan dom stora har ätit allt.
vad har du för fiskar? o vad är det för "pellets" du matar med?
Malawi ciklider som får spirulina pellets för ciklider.
Motoron matar jag upp till 3 gånger per dygn, snålar inte med maten där om vi säger så. De övriga matas ibland 1 gång per dag och ibland 2 och sen uppehåll några dagar.
Mata på fler platser så hinner de med mer. Sen behöver de inte så mycket mat.
Jag har 4 Scalarer varav två är fortfarande mindre, vattentemperatur är 27c. Jag matar 2-3 gånger om dagen. På sommaren när tanken är 30 grader så matar jag upp till 4 gånger.
Har man fiskar som är lite mer aggressiva än andra så får man ha extra koll så alla får mat. En av mina änglar är inte lika på som dom andra 3 så han matar jag individuellt.
Mat via foderautomat kl 12 & kl 18 (Babypellets). Malawiciklider.
Aluminium: vad har du för märke på automaten?
t0.gstatic.com/images
kanske bättre tur med denna länken
näpp.. tyvärr, men gör en bildsökning med google på FISHMATE så ploppar den upp.
jag har 2 Zebra Scalare och ca. 20st sorgmanteltetror. De får mat 2ggr om dagen.
Nu på sommaren när det är varmt får mina akvarium mat varannan dag! Har jag yngel får dom 2-3 gånger per dag annars en gång! Malarna får tabletter en gång i veckan och grönsaker en gång i veckan
Vi sköter det inte så bra och matar kanske 3-4 ggr/ månad men dom lever och frodas och verkar trivas väldigt bra!! ;)
Alla våra fiskar har alltid fått flingfoder 2-4 gånger per dag