Snart andra barnet och vill ge flaska från början. Allergier?
Jag har bf i juli och har lite frågor angående att ge flaska från början. Vet att det är många som har fnytt på näsan åt att jag inte vill amma. Men det är mitt beslut och ingens annans...Har en dotter på fyra och henne helammade jag i 6 månader. Hon fick nog inte ens smakportioner förrän hon var 5-6 månader. Hon åt var 3:dje timme nästan dygnet runt.
Min man kommer vara delaktig från början med nya bebisen och även min dotter kan ju ge flaska om hon vill någon gång

Har lite funderingar:
*Sover barn mera på natten/över lag vid ersättning?
*Tyckte ni att det var bökigt med flaskor osv (speciellt mitt i natten)?
*Det sägs ju att allergier tom kan öka vid amning. Jag har inga allergier alls och tror att barnet ärver allergier redan i fosterstadiet. Min dotter har inte en enda allergi.
Hur är era tankar om detta?
*Ni som inte ammat, har ni ångrat er???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-31 16:44
Jag hade ett helskotta med min dotter som är fyra år i dag. Hon käkade mest var tredje timme dygnet runt tills jag slutade amma vid 6 månaders ålder. Jag kan säga så här, jag ångrar, eller rättare sagt jag hade önskat att människor hade sagt till mig att ta ersättning för guds skull!!! Vet en bekant som berättade hur lättad hon hade blivit när jag sa att jag skulle sluta amma. Ebba bara skrek och skrek efter mat hela tiden.
Hade både urinvägsinfektion, förstoppning de första månaderna och bröstinflammation, såriga bröstvårtor så jag skrek rätt ut när jag skulle amma. Det blödde över allt där det kunde blöda så att säga

Nu tills det här barnet kommer är jag mer förberedd och vet hur det känns och hur jag upplever situationen.
Att ha en nödutgång känns som en befrielse. Men det kanske blir ett lugnt barn, ett barn som kanske sover mer än vad lilla E gjorde.
Jag vill inte bara göra om samma "misshandel av mig själv" igen. Den här gången måste jag sätta mig också före och se till hur jag mår.
Det känns himla bra, vi är nog rätt härdade både min man och jag.