• fru smultron

utredning efter MF

Jag ska äntligen få komma på utredning, det krävdes fyra förlorade graviditeter för min del förra året....fick nämligen "vänta ut ett till" då mitt X (då jag förlorade halva äggledaren ) inte räknades som MF. Ska dit nu den 2/2...Känns bra att något händer nu!

Min fråga är till er som fått/ ska/ eller håller på med utredning angående upprepade missfall. Hur har ni gjort /gör...väntar ni med att försöka helt till utredningen är klar...
    Har ni fått några råd kring detta från gyn dr?
    Bara undrar lite hur ni gör.......vet inte riktigt själv hur vi ska göra!!

• Svar på tråden utredning efter MF
  • Innova

Hej vi har gjort missfalls utredning och vår läkare gav oss rådet att inte försöka under den senare delen av utredningen ca ett halvår då de skulle in i livmoern och göra några undersökningar bla. spolning/kontrast och sen titta med kamera.....

Vår utredning blev klar på ett år ungefär och de hittade inga fel på varken mig eller min sambo.....Vi har haft fem missfall.... det femte fostret dog i min mage i åttonde veckan trodde dom så jag skall in för skrapning nu i veckan......

Det är bara att kämpa på och försöka igen och igen.....Ja ni vet väl hur det är.....

Lycka till och hoppas jag får läsa om er som föräldrar i framtiden

Kram Innova

• pear

Hej fru smultron.

Vill börja med att beklaga dina mf. Tråkigt att du fick vänta med utredningen. Jag har själv haft 4 mf. Genomgick utredning efter 3:e mf. Vår läkare sa inget om hur vi skulle göra ang. detta. Vi bestämde dock själva att inte försöka "aktivt" att bli gravida medans utredningen gjordes. Detta var helt av känslomässiga skäl för att vi kände att vi inte ville ta risken att förlora ytterligare en graviditet och sedan upptäcka att det hade kunnat förhindras på nåt sätt. Vår utredning tog dock bara ca 3 månader.

Jag funderade också mkt på detta. Man är ju som man är och vill inte så gärna "missa en massa chanser" till ny graviditet men jag tyckte ändå att detta kändes bra. Det är naturligtvis helt individuellt.

Hoppas det ordnar sig för er. Jag håller tummarna!
    Kramar//pear

Svar på tråden utredning efter MF