Mitt ex vill ha ett el båda barnen om ngr år!!???
Hej alla.
Jag och mitt ex har 2 barn ihop, en flicka som är 8 år och en pojke som är 2 år.
Vi har varit ett par i ca 11 år. Under dessa år har mitt ex aldrig varit särskillt intresserad av familjelivet och än mindre av att vara pappa.
Jag har under alla år varit på honom om att jag och barnen vill ha ett bättre familjeliv där vi faktiskt umgås ihop och gör saker med barnen som man ska göra i en familj. Det har alltid slutat med att jag ensam med barnen åkt på semester mm.
Jag har skött större delen av skola och dagis med barnen, pappan testade ett tag att lämna tjejen till skolan men det slutade med att hon alltid kom försent och vi fick en tillsägelse av skolan.....jag tog då återigen över ansvaret.
Måste tilläggas att vi har bott och levt ihop i en stad som INTE är min uppväxtort och jag har viljat flytta hem i sisådär 8 år men stannat för hanns skull(han är inte heller därifrån)
För ca 1 år sedan var vi överrens om att flytta till min hemort igen, jag o barnen skulle flytta först-han skulle pendla ett tag för att sedan flytta efter.
Helt plötsligt gör han slut, dagen efter kryper han tillbaks och jag säger NEJ!!!-orkar inte mer.
Äntligen-efter många år har jag äntligen lyckats dra mig fri från min plågoande........har försökt få det bra mellan oss i hur många år som helst men inte fått ng respons av honom.
Jag beslutade mig att flytta "hem" iaf, jag fixade nytt jobb, ny skola till min dotter och nytt dagis till sonen. Fick omplacering mellan jobben och ledigt en heeel månad så jag skulle få tid till inskolningar o allt.
Visst, det var jobbigt första veckorna för min dotter-hon längtade hem. detta har gått över-hon frågar inte ens efter sin pappa längre(han hör liksom aldrig av sig)
Nu mår alla bra, jag och barnen dvs......
Nu till problemet.
Helt plötsligt så säger mitt ex att-Om några år vill jag att ett eller båda barnen ska bo hos mig permanent!!!
HALLÅ!!! 26 mil bort, byta skola eller dagis IGEN!!! separera på barnen!!?? ALDRIG I HELVETE sa jag.
Men man blir orolig...finns det ngt som säger att han har rätt att ta barnen??
kramis