• millie2

vilka blöjor är bäst?!

tänkte se vilka blöjor som är mest populära!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilka blöjor är bäst?!
  • Diablo

Det blir ju lite konstigt, för i många affärer finns det ju bara typ Libero och Pampers och då köper ju de flesta dem. Jag tycker Willys blöjer är bäst, de fick också bäst i test för något år sedan!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Åskan

Testat några olika och Libero är i särklass bäst. Med pampers höll inte blöjan en hel natt, inte ens en halv natt. Dessutom tycker jag att de har konstigt konsistens... Fått lite b-märken av min syrra som jobbar på blöjfabrik och de användes uteslutande på dagtid också.

• Fru Bult

Jag tycker att olika märken är bra på olika sätt så att säga... Vi använder Coops soft and dry på natten, eftersom de är de enda som aldrig läckt i just liggande läge. De är väldigt tjocka och jag upplever att de håller väldigt torrt även när de är sovit-hela-natten-våta och sonen är aldrig röd i blöjområdet på morgonen längre.
    På dagtid använder vi lite olika blöjor. Pampers Easy-up och Liberos Up and go tycker jag är lika bra, så där köper vi båda märkena. Annars blir det Willys egna ibland (vanliga tejpblöjor) och ibland Liberos tejpblöjor. Pampers tejpblöjor tycker jag är dåliga så dem använder vi inte. Upplever inte att de håller lika torrt, plus att de luktar illa.

• Lavish

Jag tycker ICAs blöjor är bra, dock ännu bättre när han var mer kort och tjock, nu när han är smal och lång blir de lite korta i midjan.

• Larvig

Vi har använt Libero till sonen då Pampers inte höll tätt och läckte på honom. Medan dottern fick utslag av alla blöjor vi provade förutom Pampers.

Kan inte rösta då jag inte anser att någon tillverkare är överlägsen, utan man får helt enkelt hitta den blöjmärke som passar bäst till varje barn. 

• Atamon

Vi har gått igenom hela sortimentet och från när gumman var nyfödd fram till ca 2 månader så använde vi Pampers, därefter har vi kört på Lidls eftersom de fungerat bäst för henne. Bamboo var också bra, men de säljs på City Gross och där handlar vi så sällan.

I årets konsumenttest av blöjor så blev Liberos bäst såga jag, men det är ju så indivuduellt vilka blöjor som passar vilka barn.

• Ajkje

ICA på natten och tyg på dagen.

• Coyote

Libero, alla gånger. Bäst i test i år, dessutom.

• Lillaliten

Alltså har aldrig haft problem med för full blöja på natten, tills nu när min son stoppar ner handen å viker snoppen uppåt, å så klart läcker de då... Någon som har tips på bästa blöjan e denna situation!? ;)

• BeanBag

Olika blöjor passar ju olika bra beroende på barnet förstås

Kunde inte rösta. På dottern passade Libero bäst från början sedan var pampers bäs fram till vi började med byxblöjor då var icas de som satt bäst på henne.

På sonen var det pampers som gällde fram till byxblöja perioden då huggies passade bäst.

Tycker att alla blöjor vi har testat har varit ok förutom coops egna.

• lullelind

Enda blöjan vi har upptäckt lekage på, flera gånger på vår son är Liberos. Gillar inte den alls. Pampers gillar vi, men annars används mest WIllys, coops, änglamarks, euroshopper(icabasic) icas. Testat huggies också men den gillade vi inte alls.
     Willys är helt klart favoriten.

• Cloudyberry

Libero har ju fått bäst i test så jag röstar på dem för jag håller med. Pampers kommer tvåa och alla andra läcker.

• lullelind

Willys byxblöjor är helt klart favoriten nu då lillen bli allt livligare, och aldrig använder body nu på sommaren, Mest shorts och t-shirt. eller bara blöja och linne. (Kommer nog aldrig mer använda body heller. )Tycker pampers byxblöja är så tjock och klumpig. Willys byxblöja är tunn, smidig, sitter jättebra, aldrig ngt läckage och framför allt BILLIG. :)

Svar på tråden vilka blöjor är bäst?!