• Bellsi91

hur länge har ni ÄL?

Ni som har känningar vid ÄL, hur länge brukar ni ha ont? En enkel fråga bara. Och var har ni ont? Tydlig eller otydlig ÄL? Lite nyfiken hur andra har det eftersom alla är så olika! Själv har jag extrema smärtor, ibland i båda äggstockarna men mest i vänstra faktiskt. Ibland hugger det till, men för det mesta kommer smärtorna plötsligt och varar då i 3 veckor minst. Sen en vecka ledigt, med molande värk och hugg, dock ingen mens eftersom jag har hormonspiral. Men har även slemklumpar och ibland lite brun blödning. Har ibland smärta i ryggen och varje gång har jag ont i låren! Gör så fruktansvärt ont!

• Svar på tråden hur länge har ni ÄL?
  • TessaLove

Jag får som håll i vänstra sida. Känner att det sticker där äggstockarna sitter. Brukar känna av ischias i vänstra benet också. Aningen molvärk. Känns dock annorlunda än vid mens.
    Fast jag känner bara så här i ca två dagar runt ÄL .

• Bellsi91

Åh vilken tur du har, förutom ischias :/ . Kan också känna av det ibland, men oftast är det inte i samband med ÄL.

• TessaLove

Har tyckt att det är konstigt att jag bara känner i en sida. Men min läkare sa att det är vanligt. Har nog aldrig haft mensvärk i högra sidan eller kännt något alls...
    Måste vara jobbigt att ha ont så länge. Finns det p-piller eller något som kan mildra besvären...eller du kanske vill bli gravid? 

• Bellsi91

Jag har testat olika pmedel, blöder jättemycket och har jätteont. Men hormonspiralen tog bort mensen men inte smärtorna och de är värre nu. Men ska prata med min gyn om detta, så att jag kanske kan få någon behandling eller vad dem tycker är bäst :)

Svar på tråden hur länge har ni ÄL?