• MHM

Less på hemmalivet!

Nu har jag varit hemma i många år, mitt äldsta barn är strax över fyra. Sen har vi två småpojkar också - en på 2 år och en på 6 månader.

Idag känner jag mig less på allt. Uttråkad till max.. less på tvätthögar, matlagning, blöjbyten, bråkiga barn, gnälliga barn. Jag blir galen.

Vad gör ni dom dagar ni tappar känslan om det underbara hemmalivet? Jag orkar inte hitta på aktiviteter idag och vill helst lägga mig och bara sova en hel dag. Eller glo på tv. Det går inte, men gud så trött jag är på allt.

Imorgon är det säkert en bra dag igen, men idag känns allt bara jobbigt. 

• Svar på tråden Less på hemmalivet!
  • Julbebis 2010

Jag tror att vi är många som känner igen oss!! Barn är fantastiska och man är så lycklig att man ha dom, men vissa dagar är allt bara för jobbigt. Det jag tycker är jobbigast är att det känns som man är den enda mamman i världen som är hemma med barn och att man efter över ett år hemma börjar få slut på idéer... Jag är hemma med en 1-åring och en 3,5-åring och de är vildare än vildast... Var bor du? I Sthlm finns det många grupper för hemmaföräldrar där man ses och leker/pratar. Kanske kan vara nåt, bara för att se att vi är fler!

• MHM
    LiKaZo skrev 2012-03-26 12:03:06 följande:
    Förstår också. Man kan bli galen och bara behöva en paus och få vara för sig själv en stund. Har ni inte era äldre barn på dagis?
    Jo, äldsta barnet går15h/veckan. Dom två yngre är hemma.
    Julbebis 2010 skrev 2012-03-26 11:59:44 följande:
    Jag tror att vi är många som känner igen oss!! Barn är fantastiska och man är så lycklig att man ha dom, men vissa dagar är allt bara för jobbigt. Det jag tycker är jobbigast är att det känns som man är den enda mamman i världen som är hemma med barn och att man efter över ett år hemma börjar få slut på idéer... Jag är hemma med en 1-åring och en 3,5-åring och de är vildare än vildast... Var bor du? I Sthlm finns det många grupper för hemmaföräldrar där man ses och leker/pratar. Kanske kan vara nåt, bara för att se att vi är fler!
     Bor i södertälje, så det är inte allt för långt in till sthlm.
  • LiKaZo

Vi väntar våran tredje. Är lite nervös för att det ska bli jobbigt att knappt få någon tid för sig själv. Nu går den äldsta på dagis och den yngste är 6 månader och sover ganska mycket. Jag pluggar halvfart distans och har lite pysselprojekt jag vill hinna med under dagarna. Det är viktigt att man får lite tid bara för sig själv ibland för att orka med. Vi har dagis 25 timmar i veckan men så måste hon vara hemma alla skollov (så sommaren kan komma kännas lite låång)
    Sover dom middag så du får lite paus ibland? 

Svar på tråden Less på hemmalivet!