• Catox9

Pepticate, vad vet ni? Gärna snabba svar!

Min kotte äter sen i tisdags Pepticate.
    Han är 6 veckor lite drygt och har haft problem med magen de senaste fyra typ..

Jag fick Pepticate från BVC och vi ska pröva två burkar för att se vad som händer.

Finns det någon annan här som fått Pepticate och kan berätta hur det var för er??
    Har frågat i allergitråden men känner inte att jag får något svar där direkt...

Sen vi började tycker jag att han verkar må bättre i magen men sen igår så hade han ont (verkade det som) och bara grinade och skrek.
    Vi ger honom Minifom oxå före maten och Sempers magdroppar.

Finns det andra mjölkfria ersättningar som är bättre? Vad skiljer dem åt (förutom tillverkare)..?    

Vore mycket tacksam för snabba svar!         

• Svar på tråden Pepticate, vad vet ni? Gärna snabba svar!
  • Nikki1987

Vi fick pepticate utdkrivet av dietist för nån månad sedan och det är den nyaste sorten av mjölkfritt som tydligen ska smaka godast =) Jag tyckte dock att den var alldeles för rinnig och vattnig, om man jämför med vanliga ersättningar..

• Catox9
    Nikki1987 skrev 2012-03-18 12:48:55 följande:
    Vi fick pepticate utdkrivet av dietist för nån månad sedan och det är den nyaste sorten av mjölkfritt som tydligen ska smaka godast =) Jag tyckte dock att den var alldeles för rinnig och vattnig, om man jämför med vanliga ersättningar..

Tack för ditt svar!
    Men hur reagerade ditt barn då? Bytte ni?
    Hur funkar magen, blir ditt barn pruttigt?

Min kotte verkar gilla den men jag tycker som dig att den verkar väldigt vattnig, jämför då med Babysemp Lemolac och Babysemp 3...   
  • Larvig

Det finns flera mjölkfria ersättningar. Om du upplever att Pepticate inte tar bort all magonda och andra allergisymtom bör du ta upp det med en barnläkare som skriver ut tex Neocate eller motsvarande.

• l1n0a

Vi har gett pepticate till vår son och ska nu även börja med det på vår dotter. Den uppfattas mycket rinnigare men vi tyckte att det kändes som sonen blev mättare på den än han blev på vanlig.

Sen kan du ju alltid, efter barnet blivit 6 mån, koka välling och gröt av pepticaten vilket är super. Går ju såklart med alla allergiersättningar.

Vi testade 2 olika mjölkfria ersättningar, bl.a nutramigen, och de vägrade sonen ta, de smakade råttgift.

Svar på tråden Pepticate, vad vet ni? Gärna snabba svar!