• 4everHope

Sammarbetsgynekolog via landstinget

Hej, Är ny här i tråden. Jag och min sambo har precis bestämt oss för att göra en ÄD på AVA i Riga. Vi har jobbat på ett barn i tre år vilket givit två NATURLIGA graviditeter men m mf v 13 och 8 :(. Förutom dessa tre kämpande år har jag ytterligare tre års erfarenhet med barnlängtan med mitt ex. Då gjorde vi en utredning som visade att jag hade fsh 12. Allt annat såg fint ut m mig. Hans simmare var aningen slöa. Vi genomgick 6 ivf som resulterade i två graviditeter men även två tidiga mf :(. Fick av landstinget 2 ÄD vilka befruktades m ex spermier. Det blev både få ägg från givarna och få befruktningar. Mina förutsättningar var optimala en läkaren med fin Slemhinna, 3 skiktig och perfekt tjock. Då jag fyller 42 i nov och sambon 45 i sommar rinner tiden i väg för hoppet om ytterligare en naturlig graviditet som kanske kommer att gå hela vägen. IVF med "gamla" ägg känns dömt att misslyckas så då återstår ÄD. Ringde Sophia Hemmet för hjälp m blodprover och spermietest men de tar 1075 kr per besök :( Min fråga är om någon vet en bra gynekolog i Stockholm som ställer upp och gör undersökningar, tester och skriver recept enl landstingskostnad och högkostnadskort? Är så tacksam för alla svar =)

• Svar på tråden Sammarbetsgynekolog via landstinget
  • Misskitty

Puffar! Fick precis besked från min gyn att hon tyvärr måste ta ut 1075 kr. Behöver få tag i någon snarast i stockholm som kan hjäloa mug med mediciner och ul, inboxa gärna om ni känner till någon. Tack!

• Anemon

Hejsan, undrar också om någon har tips på bra samarbetsgynekologer i Stockholm som tar in nya patienter.
    Vi lutar åt någon till IVF men efter flera misslyckade försök känns det som om ÄD blir nästa steg och kanske direkt efter sommsren. Ni som har tips får gärna även inboxa mig

• Hjärtefröjd
    Anemon skrev 2012-04-25 15:23:38 följande:
    Hejsan, undrar också om någon har tips på bra samarbetsgynekologer i Stockholm som tar in nya patienter.
    Vi lutar åt någon till IVF men efter flera misslyckade försök känns det som om ÄD blir nästa steg och kanske direkt efter sommsren. Ni som har tips får gärna även inboxa mig
    Mejlar dig!
  • Hjärtefröjd
    Misskitty skrev 2012-04-25 14:57:30 följande:
    Puffar! Fick precis besked från min gyn att hon tyvärr måste ta ut 1075 kr. Behöver få tag i någon snarast i stockholm som kan hjäloa mug med mediciner och ul, inboxa gärna om ni känner till någon. Tack!
    Och dig! =)
  • girasol

Jag behöver också en och skulle bli hemskt tacksam för tips Glad

• Edit

Hej,
    Jag har precis gjort en äggdonation i Riga och den gynekolog jag haft i Stockholm har meddelat att det kommer att kosta betydligt mer att skriva om mina recept. Är det någon som vet någon gynekolog som kan hjälpa till med detta snarast!!!Glad 

• Bellini2

Inboxa mig så kan jag säga hur jag gjorde.
    Annars kan säkert er klinik i utlandet råda er, de har ju rutin på detta.

Svar på tråden Sammarbetsgynekolog via landstinget