Sammarbetsgynekolog via landstinget
Hej, Är ny här i tråden. Jag och min sambo har precis bestämt oss för att göra en ÄD på AVA i Riga. Vi har jobbat på ett barn i tre år vilket givit två NATURLIGA graviditeter men m mf v 13 och 8 :(. Förutom dessa tre kämpande år har jag ytterligare tre års erfarenhet med barnlängtan med mitt ex. Då gjorde vi en utredning som visade att jag hade fsh 12. Allt annat såg fint ut m mig. Hans simmare var aningen slöa. Vi genomgick 6 ivf som resulterade i två graviditeter men även två tidiga mf :(. Fick av landstinget 2 ÄD vilka befruktades m ex spermier. Det blev både få ägg från givarna och få befruktningar. Mina förutsättningar var optimala en läkaren med fin Slemhinna, 3 skiktig och perfekt tjock. Då jag fyller 42 i nov och sambon 45 i sommar rinner tiden i väg för hoppet om ytterligare en naturlig graviditet som kanske kommer att gå hela vägen. IVF med "gamla" ägg känns dömt att misslyckas så då återstår ÄD. Ringde Sophia Hemmet för hjälp m blodprover och spermietest men de tar 1075 kr per besök :( Min fråga är om någon vet en bra gynekolog i Stockholm som ställer upp och gör undersökningar, tester och skriver recept enl landstingskostnad och högkostnadskort? Är så tacksam för alla svar =)