• ellinorrebecka

Orolig för förlossning nummer 2 :S

Plussade idag , enligt kalkylatorn kommer plutt i början av november. Födde i augusti 2010 min dotter , normal förlossning med endast lustgas och jag överlevde :) 
      MEN, jag sprack 1-2 cm tror jag , ingen fara sy igen, så nu vare färdigt, eller ? nej hade så fruktansvärt ont där jag var sydd och 3 månader efter förlossningen uppsökte jag läkare för nu kunde de ju inte va normalt å ha såå ont fortfarande :/ 
    Nej, helt rätt efter 5 plågsamma gynbesök kom dom fram till att dom hade sytt i nerver, vi försökte bedöva bort det med tapin regelbundet , bedövningssprutor mm.. tillslut kom dom fram till att en operation är nog bäst , operationen innbar att dom skulle skära bort det "gamla ärret" och sy igen. en månad efter op provade jag att ha sex ( vilket jag inte kunnat ha på ett år) och det gick bra :D med andra ord , har ganska nyss återhämtat mig från första förlossningen och är så SJUUUKT rädd att det ska blir lika dant igen, någon som vart med om samma sak och fött barn efteråt ? gick det bra ? eller är ni tillbaks på ruta ett ? 

• Svar på tråden Orolig för förlossning nummer 2 :S
  • Lia och bäbisen

Jag fick sy lite efter min första förlossning och hade också ont länge efter. En spänd och sträckt känsla som även kändes när jag gjorde nr 2 på toa. Inte jätteont, men som att de satt ett stygn lite fel eller så. Inget jag kollade upp dock, så illa var det inte. Så det var ju inte så pass illa som du hade...

Men efter förlossning nr två, där jag sprack pyttepytte lite och själv fick välja om jag ville ha ett stygn eller inte (valde utan stygn, så skönt att slippa!). Och efter den förlossningen hade jag inte alls lika ont, och det var nästan som om det rättades till tack vare det! :)

Oavsett så borde de väl inte "lyckas" göra samma misstag på dig igen tycker jag! Och om du dessutom skriver i ett förlossningsbrev och berättar din story så kommer de säkert att vara lite extra försiktiga med dig! Lycka till och grattis till den kommande bebisen!

• ellinorrebecka
    Lia och bäbisen skrev 2012-03-14 21:35:24 följande:
    Jag fick sy lite efter min första förlossning och hade också ont länge efter. En spänd och sträckt känsla som även kändes när jag gjorde nr 2 på toa. Inte jätteont, men som att de satt ett stygn lite fel eller så. Inget jag kollade upp dock, så illa var det inte. Så det var ju inte så pass illa som du hade...

Men efter förlossning nr två, där jag sprack pyttepytte lite och själv fick välja om jag ville ha ett stygn eller inte (valde utan stygn, så skönt att slippa!). Och efter den förlossningen hade jag inte alls lika ont, och det var nästan som om det rättades till tack vare det! :)

Oavsett så borde de väl inte "lyckas" göra samma misstag på dig igen tycker jag! Och om du dessutom skriver i ett förlossningsbrev och berättar din story så kommer de säkert att vara lite extra försiktiga med dig! Lycka till och grattis till den kommande bebisen!

Okej , jag höll mig från att göra nummer 2 i upp till fem dagar för att de skulle gå extra fort , hade nämligen också problem även där :/ så är himla rädd att de ska bli så igen det var rena mardrömmen :/ Men bra att det blev bättre för dig och inte värre :) då finns de ju hopp :)

Tänkte mer om "ärret" har lättare att spricka upp än det andra där nere ? då måste dom ju sy på samma ställe ? ja jag får ju skriva ner allt sånt och hoppas på det bästa :) TackTack :)          
  • Lia och bäbisen

Hm, ingen aning om det lättare spricker där det redan har spruckit tidigare så att säga...känns som det borde vara så...men det låter ju som att de sytt på ett ställe, men sytt fel....var det inte så? Var de tvungna att sy i nerverna? Jag trodde det var ett misstag?

• ellinorrebecka
    Lia och bäbisen skrev 2012-03-14 22:17:37 följande:
    Hm, ingen aning om det lättare spricker där det redan har spruckit tidigare så att säga...känns som det borde vara så...men det låter ju som att de sytt på ett ställe, men sytt fel....var det inte så? Var de tvungna att sy i nerverna? Jag trodde det var ett misstag?

nej vet inte om dom var tvungna att sy just i mina nerver de, de tror jag nog va ett misstag. men om det skulle spricka skulle dom ju sy på samma ställe, då är ju risken mycke stor att dom syr i nerverna iaf för jag har ju nerver där nån stans :S
Svar på tråden Orolig för förlossning nummer 2 :S