Kan de överta vårdnaden av barnen
Ska försöka förklara mitt problem men det kan bli lite luddigt
har 2 st barn på 2 och 6 år. Jag blev lämnad av barnens pappa för ca 1 år sedan då han blev kär i en kollega som vi kan kalla Åsa och blev tillsammans med henne. Vi sålde vår villa i ren panik och han köpte ett jättehus med henne för att de skulle få plats med alla barn (hon har 3 sen innan) Jag var föräldraledig då och jag har ett dåligt betalt jobb så jag fick tag i en andrahandslgh som är en liten 3 rummare.
Just nu har vi barnen varannan vecka och de har hennes barn på heltid föritom att de är hos sin pappa varannan helg. Allt har fungerat ok förutom att jag har det väldigt knapert jag får trolla med knäna konstant för att få det att gå runt. Nu har jag fått höra genom en gemensam vän att de ska försöka få hela vårdnaden av mina barn med för att de ska bli den perfekta storfimiljen. Hans nya sambos syster jobbar som soc.assistent och de ska försöka genom det sociala se till att de får barnan. Jag är boendeförälder just nu. De ska hänvisa till att vi bor trångt och att jag inte kan ge barnen det de behöver. Dvs att mina barn blir vanskötta hos mig.
Jag blir så ledsen för att jag gör allt jag kan för mina barn. De har alltid rena och hela kläder. Visst det är en del begagnat som jag fått av vänner och köpt på tradera. De får näringsrik mat. Sen att vi bor trångt det kan jag inte göra så mycket åt men de badar i af i kärlek hos mig. Jag har inga missbrukarproblem och jag röker inte ens.
När de är hos sin pappa får de helt andra ekonomiska föruttsättningar de har alla tvspel egna rum, en jätteträdgård med pool mm. Men varje vecka de har varit där så berättar den stora att de antingen varit hos farmor eller hos Åsas föräldrar hela helgen för pappa och Åsa har varit och shoppat. trots alla förutsättningar så gör de sällan saker med barnen. Utan de är hos farmor på dagen sen har de middagsbjudning på kvällarna.
Jag har inte råd med några större utflykter men försöker iaf åka till badhuset ibland och ibland får jag hjälp av min mamma och kan åka till ett lekland. Jag blir så arg för de lägger så mycket pengar på inredning, flotta middagar dyra märkerskläder till sig själva men barnen får aldrig något och alla fina kläder jag köpt försvinner dit och kommer aldrig tillbaka. Och barnen får ingen uppmärksamhet utan verkar bara vara statister i huset. Mitt ex har aldrig engagerat sig speciellt i barnen innan men nu ska han ha hela vårdnaden
Nu tycker ni säkert att jag låter avundsjuk och missunsam men det är jag absolut inte. Jag är bara rädd för att de har pengar och makt att ta mina barn ifrån mig.
kan de det?