HUUUR ska jag få dagarna att gå???
Hej och hjälp
Åter igen måndag - vaknade på dåligt humör och med tungt sinne och tänkte "tråååkigt - piss - blää". Fick genast dåligt samvete när jag satte mig upp i sängen och fick syn på min son som satt i sin säng och tittade på mig med årets största leendet och ett härligt gurgel till god morgon - total lycka att se sin surmulna mamma
Min son är precis 7 månader. Jag har sedan jag blev föräldraledig gått upp och ner i vad jag tycker om att vara föräldraledig - varit mysigt att vara föräldraledig ibland och ibland inte...nog mer åt ibland-inte-hållet - tyvärr...
Min son är en "normal-son" - sover ibland bra, ibland inte, leka ensam går bra ibland, ibland inte, äter bra, gillar åka vagnen, go och glad, men inte alltid...ja, helt normal alltså!
Hans mamma (alltså jag) är en "tråk-mamma" - iaf nu för tiden! Jag har ingen av mina "vanliga" vänner som är föräldraledig just nu, mina vänner har äldre barn. Har dock två föräldragrupper men "nyfunna" vänner - "mammavänner" som jag brukar kalla dem för
Fika med föräldragrupp är väl i snitt en gång per vecka, många promenader blir det, ibland ensam och ibland med sällskap av en mamma från min ena föräldragrupp. Har gått babysim, men slutat. Har inte testat öpnna förskolan.
Över lag känner jag så här: "alla andra har en massa mammor som de kan umgås med, alla andra har kompisar som är hemma med barn samtidigt, alla andra har fullt upp, alla andra ääälskar att vara hemma och vara föräldraledig - varför inte jag?!?!?!
Det som börjar stressa mig är att min son är såpass stor nu så det känns som om han börjar bli rastlös, att han känner på sig att jag kryper på väggarna....
Finns det fler so mkänner som jag???
Tips mottages mer än gärna på vad man kan göra för att få dagarna att gå!
Tjingeling!