• tina03

Jag känner mig så uppgiven!!

Vi har en treårig kille som verkligen är jätteduktig med toaletten och så, Men mitt problem är att vi inte blir av med blöjan pga av så många omständigheter. Den första är förskolan. Det hände en olycka där första dagen han skulle vara utan blöja (hade gått hemma utan i två veckor utan några problem) direkt satte de på blöja och menade på att det är inte lönt att öva. nr 2, har en sambo som är lite väl bekväm av sig, sätter gärna på blöja för att slippa komma ihåg att påminna. (han har dock börjat bättra sig efter MKT tjat från mig) Jag tycker detta är en ond cirkel som jag inte vet hur vi ska bryta. det känns som om jag talar inför döva öron. Jag vet att vår kille behärskar pottan/toan bra, är jag hemma själv med barnen går han själv utan att man behöver säga till honom. men han faller gärna in i dagis o pappas mönster. Jag pressar verkligen inte vårt barn, hade han inte varit mogen hade jag inte ens sett detta som ett problem. Jag vill bara ha ett stöd och att de som hjälper till med vårt barn ska lyssna på oss som föräldrar och stötta. känner ni igen er och hur har ni gått till väga?

• Svar på tråden Jag känner mig så uppgiven!!
  • Mibi

För det första får din man skärpa sig och sluta vara så jäkla lat! Vad är det för ego-stil han kör med?! Skärpning, ingen kompromiss där!
    För det andra,fsk, Skärpning där oxå! Det är du som förälderr som bestämmer! Ta bort era blöjor från fsk ta dit en bunte kalesonger och byxor o så sätt ner foten. Rena tramseriet det här ju.

Svar på tråden Jag känner mig så uppgiven!!