• BlivandeMama

Mamma-grupp

Jag är ung och undrar hur det är i såna mamma-grupper eller vad dom heter?

• Svar på tråden Mamma-grupp
  • chanella

Det är trevligt. Man blir "ihopparad" med andra nyblivna mammor så man får sällskap på promenader mm! Sen blir det ju vad man gör det till Glad 

• BlivandeMama

Man pratar inte om jobbiga saker, Känns som ´´terapi´´ och att bli dömd känns jobbigt. 

• Valkyria75

Nu är jag iofs inte vidare ung... :)
    Men i min mammagrupp pratade vi inte om jobbiga saker utan det var bara trevligt. Jag tror iofs att vi första och kansek andra gången pratade lite om förlossningen och hur vi tyckte det kändes att vara mamma och så. Och pratade om förlossningsdepressioner och sånt men det ändes inte jobbigt iaf utan bara bra. Och sen som någon annan sa så har vi sedan dess träffats mycket även privat. Gått ut och fikat eller gå promenad och nu när barnen är lite äldre bara träffas hemma och låta barnen leka lite t.ex.
    Prova och gå dit och se hur det känns. Tycker du inte om det så behöver du ju inte gå dit igen.
    Dessutom fick vi rätt mycket bra information av vår bvc sköterska under träffarna. Allt från baby massage till att babysäkra hemmet. Och massor med tid att fråga alla dumma frågor man har :)
    Så jag tyckte det var toppen iaf.

Svar på tråden Mamma-grupp