• tintono

Hårighet och partners

Vet inte om det är en konstig fråga egentligen, men ni andra med pcos och som lider av generande hårväxt, hur tacklar ni egentligen situationen med er partner? 
    Ibland undrar jag om jag kanske är ett extremfall då jag lider av mörka hårstrån på hakan, raggarsträng och får även mörkare hårstrån på axlar och rygg, något jag ju såklart har extrema komplex över.
    Nu har jag börjat träffa en kille jag tycker om men det känns som ett sånt projekt att hela tiden behöva "dölja" mina problem och jag är konstant orolig över att ha "missat" nåt, så i längden känns det rätt ohållbart att hålla på så, men samtidigt vet jag inte om jag skulle klara av att berätta att jag är hårig pga rädsla att han ska bli äcklad av mig.

Man hör ju hela tiden hur extremt avtändande det är med håriga tjejer så jag förstår inte varför någon skulle vilja ha mig när dom kan få en "normal" tjej...

Nu är dte inte råd angående den situationen jag vill ha egentligen, jag är mest bara nyfiken på hur andra gör med sina partners, är ni öppna om det eller "smyger" ni med att ni kanske har aningen mer hår än "normalt"...? 

• Svar på tråden Hårighet och partners
  • Nyfiken gul

har aldrig brytt mig så därför har det aldrig heller varit något problem.

jag rycker dom synliga hårstråna som tex i uringningen, på halsen och i ansiktet ,  rakar ben endast sommartid eller om jag måste visa dom i tex strumpbyxor. Rakar könshåret och under armarna. Mer är det inte   - men håller jag inte efter så blir jag hårig som ett babianarsle förstås...

Att hålla undan håret är för mig inget bekymmer.  Jag menar plockar hårstrån gör ju alla - även dom som bara har något fjun på hela kroppen, så varför skulle det vara en big deal bara för att jag har pco? 

Att en kille inte gillar håriga tjejer beror nog mer på att man inte ska se ut som en rysk kustöterska med 3 meter långt hår under armarna och 2 dm långt hår på benen. Det är inte snyggt på någon - pco eller inte.

Om killen gillar dig för den du är så gillar han dig nog med ett par hårstrån extra också

Jag är gift för andra gången och har haft åtskilliga dejter och förhållanden, ingen har ens sagt ett ord fast jag ibland till och med har varit orakad.... Så folk bryr sig mindre än man tror            

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • tintono
    Nyfiken gul skrev 2012-03-11 00:11:29 följande:
    har aldrig brytt mig så därför har det aldrig heller varit något problem.

jag rycker dom synliga hårstråna som tex i uringningen, på halsen och i ansiktet ,  rakar ben endast sommartid eller om jag måste visa dom i tex strumpbyxor. Rakar könshåret och under armarna. Mer är det inte   - men håller jag inte efter så blir jag hårig som ett babianarsle förstås...

Att hålla undan håret är för mig inget bekymmer.  Jag menar plockar hårstrån gör ju alla - även dom som bara har något fjun på hela kroppen, så varför skulle det vara en big deal bara för att jag har pco? 

Att en kille inte gillar håriga tjejer beror nog mer på att man inte ska se ut som en rysk kustöterska med 3 meter långt hår under armarna och 2 dm långt hår på benen. Det är inte snyggt på någon - pco eller inte.

Om killen gillar dig för den du är så gillar han dig nog med ett par hårstrån extra också

Jag är gift för andra gången och har haft åtskilliga dejter och förhållanden, ingen har ens sagt ett ord fast jag ibland till och med har varit orakad.... Så folk bryr sig mindre än man tror            
    Tack för ditt svar Nyfikengul!
    Du har så rätt så i att man inte ska bra sig, för vad ska man göra mer än att försöka hålla efter i den mån man orkar?

Känns lite som en tröst att få höra från någon annan att folk faktiskt inte bryr sig så mycket om såna saker :)

Och jag måste säga att jag beundrar din syn på det hela! Jag önskar att jag hade lika mycket säkerhet i mig själv som du verkar ha, men jag får jobba på det :D

Tack igen för att du tog dig tid att svara! :) 
Svar på tråden Hårighet och partners