• Annaapannaa

    Nyblivna mammor i Kalmar trakten?

    Letar efter fler nyblivna mammor i Kalmar området, är själv nyinflyttad i trekanten. Skulle vara sååå kul att komma i kontakt med fler :)

  • Svar på tråden Nyblivna mammor i Kalmar trakten?
  • isglass3

    Hej!
    Hittade precis din tråd.

    Är nybliven tvåbarnsmamma som är nyinflyttad i Ljungbyholm. Känner inga andra mammor häromkring och skulle hemskt gärna också komma i kontakt med någon!  

    Har du fler barn?

    Jag har en dotter som blir 3 i maj och en son som är 2 månader. Är 29 år själv.     

  • Annaapannaa

    Men gud va kul, har en svägerska som bor i ljungbyholm!
    Jag har en dotter som är 2 månader, född 25/1, då är din son också född i januari då? :)
    Jag är 21 och somsagt nyinflyttad, känner tyvärr inga andra mammor här i närheten . Skulle va så kul å kunna hitta några mammor, kanske fika eller bara träffas och umgås med dom små :)

  • isglass3

    Hej igen!

    min son är född 22 januari! fast prematur, skulle kommit 23 mars. Träffas gärna! har dagis 8.30- 12.15 så förmiddagar är bäst. du får gärna inboxa mig! 

  • Lotta 84

    Hej!

    Jag flyttade till Ljungbyholm i höstas och känner inte heller så många mammor i området. Jag har en son som är 5 veckor. Jag träffas också gärna för tex en fika eller promenad. :)  

  • isglass3

    Va kul! Jag ses som sagt helst en fm när jag har dagis till stora. Annars kan jag för det mesta!

  • Lotta 84

    Fm funkar bra. Vi har besök nu i påsk, men vad sägs om nån dag nästa vecka kanske?!

  • Annaapannaa

    Hej igen!! Detta låter ju superkul, ska vi ta och styra upp en dag nu i veckan? Jag och lillan kan närsom :) vore somsagt jättekul!!

  • isglass3

    Ja, gärna torsdag för min del! Tycker ni nio är för tidigt? Kan andra tider med men det är mitt förslag.  Är affären ett bra ställe att träffas på? Ifall vi ska ta en promenad förstås. Eller vad tycker ni?

  • Lotta 84

    Hej! Nio är lite väl tidigt, men det funkar. :) Ica bli bra mötesplats, men om det är dåligt väder (regn) ska vi inte ta en fika på bageriet istället då?

  • isglass3

    ok! annars tar vi lite senare om ni båda tycker det är tidigt Det är jag som har en morgonpigg 3-åring som vaknar kl 6 som tycker 9 är perfekt
    Fika om det regnar låter bra! 

  • Lotta 84

    För mig passar halv tio bättre, men som sagt nio funkar också om det passar bättre för er båda... :)

  • lilly85

    Hej! Är ni fortfarande aktiva här?
    Bor i Kalmar (rinkabyholm) och har en dotter på 18 månader, hade varit kul att träffa andra med barn och umgås Glad 

  • Lotta 84

    Hej! Då bor vi ju inte så jättelångt ifrån varandra Är du fortfarande hemma med din dotter?

Svar på tråden Nyblivna mammor i Kalmar trakten?