• första pyret

Tips på present till dop

Alla frågar vad man önskar sig till dopet o jag har ide torka. Vi fick jättefin tavla från isa form när vårt andra barn döptes vi önskar inte dopskedar o sparbössor... Vad kan man önska/ vad önskar ni er?

• Svar på tråden Tips på present till dop
  • Hallonmumsan

Vi har som tradition att barnen får ett halssmycke lyckopenningen. Sen har dom fått askar där man lägger första tanden och första hårlocken. Sen har dom fått avtryckstavlor. Helst hade jag velat ha sånt där avtryck man kan göra i sten eller smycke av men dom är så dyra.

• clembke

Presentkort på Lifestone (heter det väl)
    Gipsavtryck
    Böcker
    Fruktträd (om man kan ha det.)
    Smycken (vilket man brukar få ett gäng av)
    Tallrikar o bestick till barnet
    Pengar att sätta in på ett sparkonto till barnet

• thegoddess

Fårskinnspläd, barnkammar böcker, samlingsbox Astrid Lindgren flera kan lägga ihop.
    Starta fond till barnet.

• MammaTillFelicia

vi har gett bort ett äppeltråd, det kändes kul och var uppskattat!
    Ska på dop i morgon och har köpt en bumbo-stol (en sån som man kan sitta i fast man inte kan sitta själv..) efter önskan från föräldrarna, men det verkar vara en bra grej!
    annars nåt ni behöver till den lill*? kläder, åkpåse, babysitter osv?

• Lajkie

Sjukt bra tips med fruktträden!!

Jag tänker nog låta mina egna barn plantera ett varsitt träd i sommar :) kul!!

• clembke
    Lajkie skrev 2012-03-09 20:49:30 följande:
    Sjukt bra tips med fruktträden!!

Jag tänker nog låta mina egna barn plantera ett varsitt träd i sommar :) kul!!

Ja jag blev jätteglad o överraskad när vi fick äppelträdet till vår äldsta son. I somras fick vi det första äpplet på det (han fick det 09).

Har funderat på att köpa ett annat fruktträd o plantera som blir den yngstas.

• MaaxMaax

Jag fick ett luftgevär och en fickplunta i silver när jag var bebis...
    Lite udda presenter är  ju roligt, något som representerar givaren kanske?
    Vi som hade hästar när jag växte upp har vid något tillfälle givit bort en finputsad hästsko med dopdatum och namn inristat.

In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • Stora Havet

Inredningsprylar till barnrum.

Barnmöbler , liten pall med barnets namn målat på

Fin fotoram 

Fint fotoalbum från "Ordning och Reda" eller "Bookbinder design"

Barnböcker (Barnkammar böckerna, Max-böcker, klassiker, Pippi-böcker etc)

Min första bok

Något från Unicef eller Childhoods presentshop

Barnservis

Barnbestick             

• amorosa

Jättebra tips som jag ska lägga på minnet!

Ett tillägg: minneslåda. Finns speciella för barn, där man kan samla små grejor från barnet som det kan få när det blir vuxet.

www.baby-langtan.bloggplatsen.se ♥Miraklet föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • Solaika

Jag beställer ofta böcker där barnet själv är huvudperson. Tycker det e en rolig present! Just nu minns jag inte sidan dock.. Får återkomma så fort jag sitter vid datorn o inte med mobilen.

Svar på tråden Tips på present till dop