• Anonym (Agnus castus)

Nån som provat/provar Munkpeppar (Agnus castus)?

Som rubriken; nån som provat eller provar munkpeppar för att få ägglossning, rätta till menscykeln och öka fertiliteten?
    Hur upplever du att det fungerat?
    Blev det som du trodde?
    Nån som blivit gravid efter munkpeppar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-08 09:29
    Uppdat; provade AC ett par månader.
    Först försvann spottingsen och sen flyttade mensen ett par dagar. Fick en mer regelbunden cykel, sett till hur det varit innan och föll in i samma som innan mf.
    Sista månaden jag åt AC hade jag en jättestark äl, huvudvärk i ett par dagar tex.
    Plussade sedan efter den äl.
    Väntar nu på att få se det lilla livet.. 24+0 idag..

• Svar på tråden Nån som provat/provar Munkpeppar (Agnus castus)?
  • Pimpinellan

Jag har provat och haft både positiva och negativa effekter så jag slutade. Först gav det jättetydlig äl,ingen PMS och inga spottings typ 2-3 cykler,men sen blev äl lite otydlig och mensen kom tidigt så jag vågade inte fortsätta. Kändes som kontrollen över äl och när mensen skulle komma försvann. Kanske tillfälligt,men eftersom mitt problem aldrig varit äl eller cyklerna i sig så tror jag inte just munkpeppar ändå hade funkat för mig. Vet dock att andra fått äl,kortare cykler och t.o.m blitt gravida så det är ju värt prova i alla fall.

• Anonym (Agnus castus)
    Pimpinellan skrev 2012-03-09 15:13:34 följande:
    Jag har provat och haft både positiva och negativa effekter så jag slutade. Först gav det jättetydlig äl,ingen PMS och inga spottings typ 2-3 cykler,men sen blev äl lite otydlig och mensen kom tidigt så jag vågade inte fortsätta. Kändes som kontrollen över äl och när mensen skulle komma försvann. Kanske tillfälligt,men eftersom mitt problem aldrig varit äl eller cyklerna i sig så tror jag inte just munkpeppar ändå hade funkat för mig. Vet dock att andra fått äl,kortare cykler och t.o.m blitt gravida så det är ju värt prova i alla fall.
    Tack för svaret!

Ja, jag vill ju först och främst komma till rätta med min cykellängd, som det är nu ökar den flera dagar varje månad. Likaså vill jag bli av med de spottings som jag har 2-4 dagar runt ÄL och ibland ända fram till mens.. Har enlligt ÄL testerna en varierande lutealfas på 10-16 dagar också. (trodde inte ens det var möjligt) och en eventuell graviditet är ju inte ovälkommen heller förstås ;)

Det kanske är värt att prova 1-3 cykler då :)
  • Orkide

Hej,

Jag provade det på försök 10 och min ägglossnings blev väldigt sen ca 8 -10 dagar sen. Men jag blev gravid, jag tror att mina ägg innan var omogna och behövde lite mer tid på sig vilket jag fick med agnus castus :) Hade innan provat bidrottbinggele och rosenroot men de förkortade min mens bara.

Den här använde jag i alla fall: www.bodystore.com/3/sv/artiklar/agnus-castus-ortteextrakt-50-ml

• varmland

Jag gör nu mitt första försök med AC   och hoppas att resultatet blir lyckat  :)

• Anonym (Agnus castus)
    Orkide skrev 2012-03-09 15:21:21 följande:
    Hej,

Jag provade det på försök 10 och min ägglossnings blev väldigt sen ca 8 -10 dagar sen. Men jag blev gravid, jag tror att mina ägg innan var omogna och behövde lite mer tid på sig vilket jag fick med agnus castus :) Hade innan provat bidrottbinggele och rosenroot men de förkortade min mens bara.

Den här använde jag i alla fall: www.bodystore.com/3/sv/artiklar/agnus-castus-...
    Tack för svaret!
    Härligt resultat, då var det kanske inte så illa med en lite senare ägglossning då! ;)
  • Anonym (Agnus castus)
    varmland skrev 2012-03-09 15:25:06 följande:
    Jag gör nu mitt första försök med AC   och hoppas att resultatet blir lyckat  :)
    Jag började för några dagar sedan när jag fick mens. Nu återstår att se vad som händer. Håller väl tummarna för oss då! ;)

Alltid kul att se hur andra upplever såna här naturläkemedel, och få ta del av deras erfarenheter :)
  • Pimpinellan

Nästan allt är värt att prova en gång brukar jag säga. Man ser ju hur det påverkar en och kan alltså sluta ifall det får fel resultat. Har man dessutom försökt jättelänge har man inget att förlora.

• Anonym (Agnus castus)
    Pimpinellan skrev 2012-03-09 15:32:48 följande:
    Nästan allt är värt att prova en gång brukar jag säga. Man ser ju hur det påverkar en och kan alltså sluta ifall det får fel resultat. Har man dessutom försökt jättelänge har man inget att förlora.
    Det har du rätt i :)
    Läste nånstans att de i en del europeiska länder skriver ut munkpeppar hos läkare, så då kändes det ju lite mer okej att iallafall prova :)
  • alexandranathalie

Tänkte kolla mer er som tagit angus castus, vilken dag började ni och hur länge tog ni den? Varje dag hela månaderna eller från första mensdagen och till äl?

Jätte tacksam för svar!  

• Pimpinellan
    alexandranathalie skrev 2012-03-20 13:49:46 följande:

Tänkte kolla mer er som tagit angus castus, vilken dag började ni och hur länge tog ni den? Varje dag hela månaderna eller från första mensdagen och till äl?

Jätte tacksam för svar!  

Från första mensdag tills äl. Ingen hälsokost ska tas efter äl p.g.a att man inte vet hur det påverkar infästandet och ett ev. foster.
Svar på tråden Nån som provat/provar Munkpeppar (Agnus castus)?