• Blivande förälder

Ni som har kräkbarn...

Fler som har små bebisar som spyr? Min dotter är 8 veckor och jag tycker hon spyr mycket. Har pratat med BVC om problemet  men så länge hon går upp bra, så gör det inget. Säger bara att den övre magmun är glapp.
    Jag fick rådet av min BVC sköterska att byta ersättning för och se om det blir bättre. Nån som har gått från NAN 1  till baby semp 1?
    Ibland kan hon spy 2-3 timmar efter hon har ätit. Fler som har det så??

Ni som har bebisar och som har blivit bättre, vad har Ni gjort? Har det funnits någon orsak till det?? Har Ni kommit på nått sätt som gör att de inte spyr lika mycket??

Många frågor =)

• Svar på tråden Ni som har kräkbarn...
  • nirakanna2

Vi gillade läget till slut och garderade oss med haklappar, handdukar på axlar när vi bar mot axeln etc. Det växte bort, men jag upplever inte att det hjälpte att t.ex. byta ersättning.

• Baby1112

Min dotter spydde konstant i fyra månader. Då började vi med smakisar och gröt, då minskade sakta men säkert.

Fram tills dess provade vi allt. Även Enfamil som ska bli tjockare i magen och minska kräkningar. Hon kräktes ändå upp allt. Bytte kläder på både mig och henne upp till fyra gånger per dag. Varje gång man lyfte henne kom en kaskad ner på golvet...

Det bästa tipset? Tvätta ofta. Ha alltid en trasa till hands och tänk att det faktiskt kommer att bli bättre även om det inte känns så just nu...

• Marti

Det blir bättre, har två tjejer som båda kräkts mycket under sina första levnadsår, lillan är bara 4 månader och kräks fortfarande ofta men det har lugnat sig lite. Gör ingenting, håll inte på att mixtra med massa tillsatser, går hon upp i vikt får hon i sig vad hon skall, resten fixar sig efterhand!

• Blivande förälder
    Baby1112 skrev 2012-03-08 22:07:59 följande:
    Min dotter spydde konstant i fyra månader. Då började vi med smakisar och gröt, då minskade sakta men säkert.

Fram tills dess provade vi allt. Även Enfamil som ska bli tjockare i magen och minska kräkningar. Hon kräktes ändå upp allt. Bytte kläder på både mig och henne upp till fyra gånger per dag. Varje gång man lyfte henne kom en kaskad ner på golvet...

Det bästa tipset? Tvätta ofta. Ha alltid en trasa till hands och tänk att det faktiskt kommer att bli bättre även om det inte känns så just nu...
    Oj,så mycket kräkt inte min dotter....spydde hon även flera timmar efter hon ätit?? Jag tycker inte om spyor,vare sig det gäller vuxna eller barn....men det är väl bara att gilla läget!
  • Mälaröbo

Båda mina har varit små kräkisar
    Till mig sa de att det brukar växa bort runt 8 månader och avta när man började med mat. Mina slutade kanske runt året...
    En sak som hjälpte något var att inte hålla på så mycket med dem efter att de ätit, typ rapa dem och sånt som ändå inte behövs.

• Veritaslux

Min dotter var ett kräkbarn men jag tyckte bara det var att gilla läget. Hon växter fint och var go och glad... Så jag såg det inte som något problem. Ett tips är att klippa gamla frottehanddukar i mindre bitar och sicksacka. Ha alltid ett gäng till hands!

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Blivande förälder
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-03-08 22:07:40 följande:
    Finns ett förtjockningsmedel på apoteket som heter Nestargel, testa det. 
    Hur funkar det??Blandar man det med ersättningen?
  • Gabzan

Min äldsta kräktes tills han va ett år. Vi körde semper från början o kräket luktade som om tio pers stod å kräktes på en å samma plats. Det blev mkt bättre när vi bytte till nan rent luktmässigt. Nan ska ju va snällare mot magen oxå vad jag hört men det skadar ju inte att prova. Köp några tetror så behöver du inte lägga ut så mkt pengar

Svar på tråden Ni som har kräkbarn...