• bsm

dermaroller - krämer

Hejsan! Det sägs ju att det är lika viktigt att ha en bra kräm när man rollar som att rolla på bra sätt :D

Så vilken ÄR den bästa krämen för att få bort bristningar enligt dig/er?

Vilken av dessa tror ni är bäst? Jag vill verligen ha den bästa för krämen gör ju minst lika mkt jobb som rollern.. den går ju ner i huden när man rollat.... 

Jag har hört att dessa ska vara bra:

* biooil (alla skriver olika om den)

* Jason aloe vera hand body lotion, alltså denna: http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Vaard-hygien/Hand-fot/Handvaard/Jason-Aloe-Vera-Hand-and-bodylotion.htm  Den innehåller 84 % aloe vera gel och örtextrakt, vitamin A, C & E. Mjukgör och skyddar huden.

* E-vitaminolja

* Flavo C cerum med antingen flavonex kräm eller flavo c creme.  (Finns på dr.letterfors.se elr kosmetiskkirurgi.se 

* Sheabutter och e-vitamin (från kakaobonan)

* Eller nåt annat som innehålller e, c vitamin och collagen..

Snällla hjälp mig att hitta den bästa. VIll verkligen få bort mina bristningar så måste ha en bra kräm.          

• Svar på tråden dermaroller - krämer
  • frunygren

puff....vill också veta mer

• bsm

Jaa, det finns ju många som vet och som läser detta inlägg men inte så många som svarar.  Ni som läser inlägget, svara också i denna tråd! Sluta läs och svara i stället på vilka krämer och serum du tycker är bra att använda efter att man rollat ;) 

(ni får gärna också skriva om resultaten ni fått) :D  

Jag tänkte att om alla delar med sig om sina tips och ideer så kan detta bli en bra tråd att få tips om bra serum och lotions man ska använda i samband med dermaroller.  Alla vinner ju på det!;) 

Som sagt använder jag själv en aloe vera kräm som innehåller 84% aloe vera och den ska jag blanda med c-vitaminserumet jag länkat till i ett inlägg ovan. Jag gjorde som så att jag beställde serumet och så får jag själva c-vitaminet i pulverform så kan jag blanda lite serum åt gången så att det inte  blir dåligt... c-vitamin försvinner nämligen lätt från krämer och serum... så därför är det bäst att blanda själv eftersom jag tänker rolla enbart var 3e vecka och annars hinner ju c-vitaminet försvinna/försvagas fort men när man blandar själv så håller c-vitaminerna i sig längreså det är bra.

• EhjärtarP

Bra tips med C-vitamin serum i pulverform :). Ska ha det i åtanke när jag själv ska börja rolla efter graviditeten! Har nämligen funderat på det där med C-vitaminet eftersom det försvinner från krämer :)

• bsm

jaa :) jag undrade också det från början men jag frågade där jag beställde hur det funkade och de frågade om jag föredrog att de kunde skicka serumet utan c-vitamin och så c-vitaminpulver för sig så att jag själv kunde blanda serumet med vitaminpulvret. man vill ju gärna ha kvar c-vitaminerna. och så fort de blandas med vatten så börjar de ju tydligen försvinna hörde jag frrån detta ställe. Så därför gör jag så i stället. :)

Glöm inte säga till näru börjat rolla o dela med dig hur det går!

Jag tycker att mina bristningar har blivit lite bättre fast jag bara rollat 2grr.   (och hittills har jag inte ens haft nån speciellt bra kräm så de lär ju bli ännu bättre när serumet kommit hoppas jag på)

• bsm

Jag vill inte rolla så ofta för jag har hört att huden behöver tid på sig att läka. När man rollar gör man ju hål i huden och när man sen låter den vara ett tag så märker huden att "oj det är hål i huden - jag måste producera ny fräsh hud" och så sätter ju huden igång att producera ny hud. Och jag har hört att det tar ett tag för huden att producera ny hud och att läka. Jag vet tex att fraxellaser fungerar ju på samma princip som dermaroller (dvs gör små punkter/hål i huden) och där måste man vänta i minst en månad eller längre tid mellan varje behandling.

Efter det har jag dragit slutsatsen att jag inte tror att det är bra att rolla för ofta... jag vill ju få ny fräsch hud...
    men alla tror ju olika om saken som rollar men jag täänker att eftersom proffsen inte gör behandlingar så ofta med fraxel (som e nästan samma metod) så borde ju även jag kanske vänta åtminstonne 3 veckor eller mer mellan varje rollning?

Hur resonerar du (och även alla ni andra som bara läser men som inte svarar också för den delen) ;) ?       

• bsm

du får ursäkta att jag kanske förklarade lite konstigt det där med att "oj det är hål i huden - jag måste producera ny fräsh hud" men kom inte på nåt bättre sätt att förklara det på. Hoppas att det blev tydligt ändå.

• mamii2010

ja herregud du förklara så att jag fatta hehe. Ok jag rollar också eller börjat efter att jag typ rollat ett fåtal gånger förra året men tänkte ta upp det igen. Brukar rolla några dagar i streck på samma ställer lår sam har lite på magen men där är dem nog inte så synliga som på låren.

Svar på tråden dermaroller - krämer