• Anonym

Gav honom fel nässpray!!

Min 7 månaders är ORDENTLIGT förkyld! Knappt sovit på över ett dygn, så jag köpte hem havssalt i sprayflaska och nu stod jag inte ut med att han inte får sova, så jag tog nässprayet och gav honom, helt nyvaken. Sen kom jag på att jag aldrig packat upp hans utan gav mitt!!!! Vaknade till och har så grymt ont i magen nu. Har sköljt, men vet inte om det hjälper! Vad kommer hända?! Jag tror jag dör vilken äckligt dålig mamma jag är :'(

• Svar på tråden Gav honom fel nässpray!!
  • Anonym (TS)

Är rädd att hela näsan ska frätas sönder nu!!

• Anonym

Jag skulle inte ha nojjat. Har oxå gjort så en gång och det gick bra i alla fall. 

• Anonym (lugn)

Nej då, lugn!
    Det är ingen fara!

Ammar du? Om du kan pumpa ur lite så dra upp det i en spruta och ge honom i näsan. Det hjälper!

• Anonym

Kan ju alltid ringa 1177 och fråga om du är orolig. 

• Anonym (jag)

Vad heter den? Är det Nezeril så kan den ju ges till små barn. Men man brukar inte använda spray utan pipetter till de små barnen.

• Anonym (TS)

Sitter i den där j*vla kön nu på 1177!!!

Jag ammar inte längre, (han blir 8 månader om 3 dagar upptäckte jag precis :O Herregud vad tiden går!!), men det läcker/sprutar fortfarande (slutade nyligen) och jag har sprutat in i näsan, bullat med kuddar, har det svalt i rummet, testat hemmagjord koksaltslösning. INGET hjälper :( Eller jo, dethär nu, han sover som en stock, helt otäppt i näsan!

• Anonym (lugn)

Vad skönt att han får sova då!:)

Har du en "Näsfrida"? Koksalt och sen suga ur näsan brukar hjälpa.

• Anonym (jag)

Jag fattar faktiskt inte vitsen med att ringa, uppge personnummer och spela in samtalet hos 1177 som ändå aldrig hjälper. De är så stressade och har ofta inte bra kompetens. Bättre att du säger vad medicinen heter då så kan vi kolla upp det på Fass.

• Anonym (TS)

Nej, jag har aldrig fått någon kompetent människa på tråden där iaf, jag hade ett sår som de på akuten fick sy med 21 stygn. De på 1177 sa bara: sätt på ett plåster och gå och lägg dig.. Duktig kompetent idiot..

Nåväl på fass står det: Barn och ungdomar under 18 år: Otrivin Comp rekommenderas inte till barn och ungdomar under 18 år pga att tillräcklig dokumentation saknas.

• Anonym (TS)

(lugn) Jag har gjort tvärtom! Imorgon testar vi på ditt sätt, tack!

Svar på tråden Gav honom fel nässpray!!