Varför kommer inte mensen ca 14 dgr efter äl?
Undrar om någon har samma problem eller kanske vet vad detta beror på.
Till att börja med så har min mens aldrig varit regelbunden (utom när jag tagit hormonella preventivmedel). Men jag kan oftast avgöra när jag har min ägglossning. Det jag känner är en specifik punkt på ena sidan magen i nivå med äggstocken där jag kan få lite värk och dagarna kring detta så får jag även den typiska ägglossningsflytningen. Genomskinligt, trådigt. Har börjar notera dessa datum för att kunna se något sorts mönster men det verkar aldrig stämma med den s.k lutealfasen som väl ska vara ca 14 dagar normalt.. men max16? eller...? Dels undrar jag här - för oss som har oregelbunden mens - är det lutealfasen som är längre/kortare eller är det fasen innan äl som är det?
Hur som helst hade jag äl-flytningar 10-11-12 februari och borde ha fått min mens åtminstone innan mars. Nu är det det den 7 mars och ingen mens har dykt upp. Jag hade min senaste mens första dag den 16 januari. Alltså gick det nästan 4 veckor från mens till vad jag känner var ägglossning. Och efter ägglossning till idag har det gått snart 4 veckor också.
Det konstiga är att jag känner av "mens-symtom" 1-2 veckor innan jag ska ha mens och får mensvärk till och från, ömma bröst, svullen mage, förstoppning/diarre och sen plötsligt en dag så får jag sån JÄTTEhemsk mensvärk och så är det igång i en vecka. Detta tar all min energi.
Hatar att inte kunna räkna ut någonting, aldrig veta när eller om jag ska ha mens, och kan jag överhuvudtaget vara säker på att jag har ägglossning? Men när annars har man såna slemmiga trådiga flytningar om inte under äl?
Tacksam för svar.