Om man ska flaskmata på heltid när de är så små och särskilt om man inte har diskmaskin så skulle jag säga att ca 6 flaskor är skönt att ha, 2-3 funkar också om man vet att man hinner diska två-tre gånger per dag, annars kan det bli onödigt stressigt.
Microvågsugn är mitt nästa tips ;) Det är såå smidigt, men det går givetvis ändå. Skaffa några bra termosar, för att ha hemma kan en hyggligt stor vara bra (eller iaf 0,5 liter) eftersom det håller värmen bättre, när man ska iväg är det bra med en liten termos som är smidig att få plats med i skötväskan, eventuellt två om det är lättare att få plats med än en stor när man ska iväg lite längre tid. Koka upp vatten i vattenkokare (skaffa åtminstone det om ni inte har det heller, annars blir det onödigt krångligt när det är bråttom med mat) och förvara i termos tills det är dags att använda eller blanda direkt med kallt vatten till lagom temperatur (vid 3 månader skulle jag säga att det är överkurs att hålla på att koka och kyla om man vet att vattnet man har är ok).
På natten och när du är borta tar du en termos och en flaska vatten och blandar till lagom hett (man får tyvärr kolla vilken temperatur barnet gillar och det kan variera med tiden också). Blanda sedan i ersättningspulvret direkt från en doserare (finns t.ex. att köpa på ica och barnsaksaffärer), rulla runt (lite halvt lutad så slipper man att nappens klippar igen) och skaka sedan. Vi använde doserare nästan jämt när Alice åt flaskmat på heltid för det är jättestressande att räkna mått med en skrikande bebis på armen =) Har man 2 doserare klarar man oftast 1 dygn. Vi skaffade till sist 3 för att kunna ha en med annat antar mått om man t.ex. bara skulle ge lite extra om hon inte blev mätt.
Angående natten kan det vara bra med en så svag lampa som möjligt så att man får ledljus när man häller men inte väcker barnet mer än nödvändigt om barnet sover i samma rum (eller för att inte väcka andra föräldern mer än nödvändigt).
Vi körde länge med termos på natten, men efter tips från van flaskmatare började vi med micron istället och trots att den är på nedervåningen och vi sover uppe tyckte vi faktiskt att det var betydligt enklare. Bara att ha förberett rätt mängd vatten, vi lät flaskan stå i micron, ställde micron på exakt antar sekunder (ska vara en micro där man kan göra det, inte med 5 sek intervall eller så) och så efter 30-45 sek ungefär var det klart att hälla i ersättningen och smita upp. Vi passade då på att göra detta när vi ändå var på toaletten och så fick hon äta då vare sig det behövdes eller ej ungefär :D Men så kan man ju göra med termosen också.
Bra att fråga förresten! Jag grinade istället när jag behövde sluta vid 2,5/3 månader och inte hade en aning om hur jag skulle göra, mycket sämre strategi ;)
Lycka till!