• FMG

Tillsätter någon av er cocosa?

Ett par av mina släktingar har tillsatt cocosa i ersättningen de har gett sina barn och en av dem tillsätter det som extra fett i maten istället för smör eller olja.
    Cocosa innehåller 48% laurinsyra och det är anledningen till varför de tillsätter den.
    Inget av barnen har varit sjuka trots äldre syskon som drar hem dagissmittor och ingen av dem har varit försiktiga med att ta med bebisarna ut bland folk så de har blivit utsatta för både det ena och det andra.

Jag funderar på att börja jag med då min son har varit förkyld ordentligt 3 gånger under sina 4 månader trots att jag har varit så försiktig jag kan vara.

Har ni tillsatt cocosa och har ni märkt av några positiva effekter? 

• Svar på tråden Tillsätter någon av er cocosa?
  • Anna Svenssonliv

Favoritar o inväntar svar från kunniga.

• Hasselnöt

Eftersom det bara verkar finnas positiva fördelar med att använda kokosolja så är det väl inget att fundera på. Jag ska då helt klart gå över till cocosa iallafall.

• Hasselnöt

Googlade alltså och hittade enbart positiva beskrivningar.

• Leni82

Också nyfiken på om ngn har erfarenhet

• FMG

Jag har gjort det nu sedan jag skrev trådstarten. Han har kanske varit mer utsatt än tidigare då vi haft en del besök och varit ute bland folk mer men ingen förkylning så långt ögat kan nå.
    Magen fungerar också klockrent och han kräks något mindre. Tror att oljan lägger sig som ett lock ovanpå kanske?
    Hur som helst har jag inget negativt att säga. 

• milli79

Vi använder det på smörgås och i maten ibland. Vet inte om våra barn varit friskare... men tror i alla fall att det är bra.

• Leni82

Intressant som sagt. Var köper ni det? Hur gamla är era barn?

• FMG

Jag köpte det på hälsokosten. Använder den utan smak och lukt. Min kille blir 5 månader om några dagar.

• Leni82

Okej, min yngsta är bara fyra veckor

Svar på tråden Tillsätter någon av er cocosa?