• Javli

Ansökan om grav.penning - längre än 30 dagar

Jag har skickat in en ansökan om grav.penning som ska börja gälla i mars, om den går genom. Ansökan skickades in för 20 dagar sedan idag, ringde förra veckan och kollade men då kunde de inte ens se om den kommit in. Idag ringde jag igen och undrade hur det gick. Då hade de skickat ut ett brev till mig som skulle komma i dagarna. Jag frågade vad det var för beslut men då sa de på FK att i brevet stod att det kunde ta längre än 30 dagar att ta beslut eftersom min SGI behövde fastställas. Är detta verkligen rätt? På hemsidan står högst 30 dagarns handläggningstid och behövs kompletterande uppgift ska de höra av sig inom en vecka. Min SGi finns dessutom redan under min uppgifter på FK:s hemsida och har funnits där ett antal veckor. Tror ni jag har rätt till ett beslut efter 30 dagar.

• Svar på tråden Ansökan om grav.penning - längre än 30 dagar
  • Jojjanna

Har du pratat direkt med handläggaren för graviditetspenningen eller bara med kundtjänst? Jag fick lite problem men det löste sig snabbt när jag blev kopplad rätt och pengarna kom bara ett par dagar efteråt...

• Javli

Nu har jag ringt igen och ska bli uppringd. Har inte fått något klart svar på varför det ska ta längre tid så nu hoppas jag att det godkänns ganska snabbt!

Svar på tråden Ansökan om grav.penning - längre än 30 dagar