• tasha

fråga till er som fått primalut nor???

Min fråga e....

slutade med p-piller för 13 mån sen o fick inte nån mens efter de, gick t läkare för ett tag sen o fick primalut nor utskrivet en omgång, för att mensen/ägglossningen skulle komma igång.. fick några dar efter avslutad kur en menstruation ..

hoppades givetvis att jag fått ÄL efter de o låg i :) har nu BIM om två dagar o hoppas så att mensen kommer då!! (om jag inte e gravid :p), men de e ganska vanligt att man bara får en mens av primalut nor va??? o att de sen e som vanligt igen, ingen mens överhuvudtaget?? :( isåfall blir de åter till läkaren igen o få ny medicin utskriven igen antar jag.. pergotime efter va jag läst om här på nätet?

har haft molvärk i magen av o till i två dygn men ingen mens... även jätte lite genomskinliga vattniga flytningar typ.. brukar annars få molvärk bara några timmar innan mensen kommer, men den har inte dykt upp.. o brukar aldrig få flytningar innan mens, jätte skumt!!

min fråga e nu, (om jag inte e gravid då), e de vanligt när man primalut nor att man äter en kur o får en mens o sen att de inte kommer igen??? +att man när man skulle fått nästa mens får sån molvärk o flytningar men ingen menstruation??

jätte tacksam för svar!! Tacha

• Svar på tråden fråga till er som fått primalut nor???
  • smd

Jag har ätit Primolut-Nor några ggr, en gång fick jag en mens även månaden efter, sen tog det slut. Oftast behövs ju ngt för att stimulera ÄL också, även om du får en mens av Primolut-Nor betyder inte det att du får en ÄL och då blir det ofta ingen mens månaden efter.

Men alla är olika !! (jag är svårstimulerad) Jag har senaste tiden fått en spruta som sätter igång mensen (sparar tid) Fråga din gyn om du inte kan få en sån, så slipper du knapra piller. Lycka till tjejen !!

• Nettan N

Primolut nor stimulerar inte till ägglossning utan bara till en blödning för att försöka få igång kroppen igen.

Svar på tråden fråga till er som fått primalut nor???