Skulle du kunna ha burdjur?
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Ehh ja, har en hamster o han bor i bur o verkar trivas prima
Ja, det skulle jag väl kunna, men jag vill inte ha ett.
Har haft kaniner och fåglar och ser inga problem alls med det
Nix. Totalt ointresserad av såna djur.
Det hade jag och de fick vara ute flera timmar varje dag. Just nu finns inga planer på nya men kanske någon dag. (Det var hamstrar).
Skulle kunna men inte vilja.
Näe. Inte intresserad av såna djur.
Jag hade kanin när jag var liten men nu i vuxen ålder så skulle jag aldrig skaffa ett djur och sätta det i en liten bur. Jag tycker att det är djurplågeri.
Eftersom jag inte kan tänka mig att ha någon annan typ av djur blev det Om jag skulle ha djur skulle det vara ett i bur. Gillar inte djur som behöver gå ut på promenad (hundar) eller djur som lägger sig i sängarna (katter). Kan tänka mig att ha ormar, ödlor eller fåglar.
Jag har väldigt svårt för att man sätter djur i bur, så nej det är uteslutet för mig. Ska man ha djur i bur anser jag att det är ens skyldighet att ett par timmar varje dag se till att djuret får komma ut ur buren, röra på sig och bli aktiverad. Buren bör vara av större sort och gärna tillgång till utevistelse när vädret tillåter. Mår riktigt dåligt när jag tänker på alla stackars kaniner och fåglar som sitter instängda i små burar och aldrig eller väldigt sällan får röra sig fritt och leva ut sina naturliga instinkter.