Kan vi döpa liten till Edgar?
Hej
Om någon månad väntas Felix lillebror och vi har så fastnat för namnet Edgar. Dock är vi lite osäkra, är det ok att döpa liten till Edgar?
Hej
Om någon månad väntas Felix lillebror och vi har så fastnat för namnet Edgar. Dock är vi lite osäkra, är det ok att döpa liten till Edgar?
Ja ville ha Edgar till lillebror, tycker det är tufft, men maken sade tvärnej och vänner tittade på mig som jag var tokig? Fattar inte varför?
Edgar hahah... då tänker jag på bekänten i aristocats haha...
jag hade valt ett annat namn.... men det är ju jag de.. alla har ju olika smak å tycke.
Tyckte Felix och Edgar lät tufft, kör på det
Haha ja folk hade alla möjliga associationer till Edgar och inget var positivt :D
Namnet faller mig inte i smaken men det är fint och tufft.
Inget jag skulle valt men helt okej. Kul att ni vill vara "annorlunda" !
Jag gillar namnet.
Älskar namnet, så fint Och Passar bra ihop med Felix också.
Jag kan tillägga att jag nämnde det för många bekanta, och alla var väldigt positiva och gillade namnet... Men vi bodde i Stockholm då. Kanske folk är lite mer open minded där...
Jättefint namn! Tycker ni ska döpa lillebror till det! Strunta i vad alla andra säger!
Edgar är ett stiligt namn så det kan ni absolut göra :)
Coolt! Jag gillar det, liksom Frank som också är ett tufft namn
Tänker också på Aristocats, asbra namn!
Jag tycker Edgar är ett superfint namn!
Tack för alla era svar! Tänk ändå att 50% tycker att det är ett fint namn, känns ju som tillräckligt :)
Det kan ni ju göra... men hade aldrig gjort det själv. Tycker att det studsar så obehagligt i munnen. Som en läspning. Och så hette ju den elake betjänten det i Aristocats-filmen :D
skkit i Crene de la creme.Edgar och associera till författaren.. =)
jag har haft Edgar på listan länge... förste sonen fick heta Agaton, men Edgar ligger på topp 5 för nästa barn.. Skitfint!
får väl se vad som finns i min mage.. =)