• Who

Är det ok att ta med sig kundvagnen hem?

Jag bor väldigt nära en hyfsat stor mataffär. Det händer lite då och då att jag möter boende i samma hus med kundvagnar i hissen, jag har aldrig sett kundvagnar stå övergivna i eller utanför huset och jag har goda skäl att tro att åtminstone en av mina grannar helt enkelt använder samma kundvagn varje gång han handlar och aldrig lämnar tillbaks den.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att ta med sig kundvagnen hem?
  • maximum

Bor i ett mindre samhälle med en Ica butik. Vissa som har barnfamilj men inget körkort ser jag att dom lånar hem kundvagnen, jag antar att dom går tillbaka med den

• Regnig måndag

Jag fattar inte att de pallar. Har tvingats till det en gång då bilen brakade ihop (RIP) och jag var tvungen att få hem en massa grejer akut.

Antingen behöver man vara Superman eller vara envisare än envisast. De där små hjulen ska dras över grus,elände, gatstenar och annat sattyg och det var baske mig inget jag tänker göra om. Ändå bor jag centralt i civilisationen med asfalt och såna där moderniteter som trottoarer.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Who
    Regnig måndag skrev 2012-03-02 06:50:41 följande:
    Jag fattar inte att de pallar. Har tvingats till det en gång då bilen brakade ihop (RIP) och jag var tvungen att få hem en massa grejer akut.

Antingen behöver man vara Superman eller vara envisare än envisast. De där små hjulen ska dras över grus,elände, gatstenar och annat sattyg och det var baske mig inget jag tänker göra om. Ändå bor jag centralt i civilisationen med asfalt och såna där moderniteter som trottoarer.
    Det beror ju på hur nära man bor affären också, där jag bor behöver man inte ens gå utomhus om man inte vill. 
  • Regnig måndag
    Hercule skrev 2012-03-02 06:53:28 följande:
    Det beror ju på hur nära man bor affären också, där jag bor behöver man inte ens gå utomhus om man inte vill. 
    500m kanske, utomhus.

Först nu slog mig en sak. Jag undrar varför jag inte tog taxi... Förvånad
  • zigne
    maximum skrev 2012-03-02 06:35:39 följande:
    Bor i ett mindre samhälle med en Ica butik. Vissa som har barnfamilj men inget körkort ser jag att dom lånar hem kundvagnen, jag antar att dom går tillbaka med den
    Det enklaste är ju att använda en shoppingvagn på hjul (alltid stora rejäla hjul). Det är förstås pensionärs-varning? (inte vet jag och skiter i vilket). Det går så smidigt att dra hem varorna i dessa sk "dramaten". IKEA har en jättebra vagn till bra pris. Just den vagnen har jag kört runt med i snart tio år!!!!!! Praktisk och hållbar (jag jobbar inte på IKEA)
  • maximum
    zigne skrev 2012-03-02 07:02:47 följande:
    Det enklaste är ju att använda en shoppingvagn på hjul (alltid stora rejäla hjul). Det är förstås pensionärs-varning? (inte vet jag och skiter i vilket). Det går så smidigt att dra hem varorna i dessa sk "dramaten". IKEA har en jättebra vagn till bra pris. Just den vagnen har jag kört runt med i snart tio år!!!!!! Praktisk och hållbar (jag jobbar inte på IKEA)

Har sett att en av familjerna har en gammal barnvagn som dom går runt med, inget liggdel på så dom tar alla varorna i korgen.
    Själv bor jag typ 1 mil därifrån och måste a bilen till butiken 
  • zigne
    maximum skrev 2012-03-02 07:07:17 följande:
    Har sett att en av familjerna har en gammal barnvagn som dom går runt med, inget liggdel på så dom tar alla varorna i korgen.
    Själv bor jag typ 1 mil därifrån och måste a bilen till butiken 
    Ja en gammal barnvagn funkar också! Man behöver inte bära en enda kasse hem från mataffären om man inte gillar att få ont i axlar och rygg!!! Tyvärr så verkar folk gilla det?
  • Selfish Geene

Var i en lägenhet förvarar man ebn nhel kundvagn när den inte används??
    Dom är ju skitstora!

Röstade "ja, om man lämnar tillbaka den direkt"

• Tutilure

Nej, det tycker jag inte.
    Vagnen är till för att lånas när man är i affären och handlar, när man ska gå hem sen får man lösa det på annat sätt t.ex. genom att ha med sig en egen vagn.

Dessutom förstår jag inte hur man kan vilja ta med sig en kundvagn hem, jag skulle skämmas ihjäl! Förvånad 

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Regnig måndag
    Tutilure skrev 2012-03-02 07:20:43 följande:
    Dessutom förstår jag inte hur man kan vilja ta med sig en kundvagn hem, jag skulle skämmas ihjäl! Förvånad 
    Det gör man.
Svar på tråden Är det ok att ta med sig kundvagnen hem?