• tasha

fråga t er som fått tabletter för o få igång ÄL??

Min fråga e....

slutade med p-piller för 13 mån sen o fick inte nån mens efter de, gick t läkare för ett tag sen o fick primalut nor utskrivet en omgång, för att mensen/ägglossningen skulle komma igång.. fick några dar efter avslutad kur en menstruation ..

hoppades givetvis att jag fått ÄL efter de o låg i :) har nu BIM om två dagar o hoppas så att mensen kommer då!! (om jag inte e gravid :p), men de e ganska vanligt att man bara får en mens av primalut nor va??? o att de sen e som vanligt igen, ingen mens överhuvudtaget?? :( isåfall blir de åter till läkaren igen o få ny medicin utskriven igen antar jag.. pergotime efter va jag läst om här på nätet?

har haft molvärk i magen sen igårkväll men ingen mens... även jätte lite genomskinliga vattniga flytningar typ.. brukar annars få molvärk bara några timmar innan mensen kommer, men den har inte dykt upp.. o brukar aldrig få flytningar innan mens, jätte skumt!!

min fråga e nu, (om jag inte e gravid då), e de vanligt när man äter sån medicin att man äter en kur o får en mens o sen att de inte kommer igen??? +att man när man skulle fått nästa mens får sån molvärk o flytningar men ingen menstruation??

jätte tacksam för svar!! Tacha

• Svar på tråden fråga t er som fått tabletter för o få igång ÄL??
  • vio

Hej
    Jag har kommit en bit på väg i min utredning och hade samma problem som du. Jag fick igång mensen, men bara så länge jag åt dessa. Jag tog en massa blodprover och vi gick sedan vidare med andra tabletter. Därmed gick vi över till pergotime så att jag också skulle få ägglossning (hade lågt österogen). Nu har det fungerat ibland, ibland har jag dock blivit överstim. Vid mens har jag i princip inte kännt någon molvärk eller andra symptom.

Har din gyn konstaterat var problemet ligger? Låsning? Stress? Vikt? PCO? P-piller? Hård träning?

Lycka till iallafall!

Svar på tråden fråga t er som fått tabletter för o få igång ÄL??