• Tristanya

vad håller min kropp på med? gravid trotts allt?

fick den 3 feb min mens någelunda regelbundet från gången innan om jag inte minns fel, hade två veckor efter jag fått mensen ont i nedre delen av magen o misstänkte att jag kanske kunde ha äl, dock har jag pco o har ingen aning om jag ens kan få det själv utan hormonbehandling (sonen blev till med hormonbehandling för att sätta igång äl). till saken hör att jag gått ner i vikt (ca 5kg) och ett antal cm i midjemått, mår bättre psykiskt än tidigare o jag är gladare o mer energi.
    hade lite ont i nedre delen av magen både fredag och lördag, och på lördagen hade jag sex med en kille o han kom i mig.
    nu sitter jag här o är smått orolig, skulle bli glad om jag var gravid men inget som är planerat då jag dejtar killen, han är med på det om det skulle visa sig jag är gravid, o han känner till mina svårigheter att bli gravid.

räknar man på regelbunden menscykel så ska min mens komma imorn (28 dagar), igår fick jag en ljusrosa flytning då jag var på toa men sen försvann det lika snabbt, men imorse tog jag ett gravtest o det visade negativt, o en timme senare fick jag vad jag trodde var mesen, lite rödare flytningar men den avtog lika snabbt den.

har inga känningar att mensen skulle va på gång, o som sagt så har jag pco o oregelbunden mens i vanliga fall.
    har stickningar i nedre delen av magen från o till idag, inget jag heller känner igen, är grymt trött, mitt midjemått var lite större mot förra veckan..
    jag har ingen aning vad som händer o vill veta, vad ska jag göra? ska jag kontakta gyn eller vänta? ta ett nytt test om någon dag? jobbigt o gå o va orolig bara.

någon som varit i samma situation o faktiskt varit gravid? o som också har pco o lyckats efter lite viktnedgång?

tcksam för svar.

• Svar på tråden vad håller min kropp på med? gravid trotts allt?
  • Oförglömlig

Vet bara att msn kan ju blinspontangravid trotts problem innan. Pco tar väl inte alltid bort äl helt? Jag hade ont i magen när jag blev gravid nr 2. Högg till i magen å värkte en del. Jag hade testat igen å kommer ingen mens å inget plus hade jag ringt Gyn för koll. Inte alltid man får plus å ändå är gravid

• Tristanya

vet inte men tror inte jag har haft äl själv innan, men visst, kroppen kan ju rätta till sig, därav min fråga om vitknedgången o midjemåttet om ddet kan spelat in.. för ens välmående borde ju påverka kroppen rätt mycket i detta.

för känner ju inte ige detta.. men trotts neg test idag så fortsätter jag ju tro det kan va en graviditet, vilket är rätt lusigt för jag brukar släppa det. men varför kommer inte mensen då..

är dessutom mer kissnödig o känns som blåsan blir fullare snabbare o att jag får sitta längre för att få ut allt.
    men är ju liksom runt BIM nu så borde kanske inte känna så mycket. minns ju inte hur det var med sonen, nu när jag skulle behöva minnas så sviker minnet :P

kommer inte mensen igång imorong så testar jag mig nog igen på fredag men antar det visar neg också (förväntar mig inget plus) men jag reagerar ju på att krppen beteer sig lustigt.

• Oförglömlig

Är ingen expert men med bättre vikt och välmående ökar ju chanserna, Denna gång jag blev gravid hade jag jätte ont av äl får det på vänster sida tror jag å höger känner jag inte Av äl. Hade ont fram till bim å fortsatte hade tidiga symptom, kissnödig, molvärk de högg till, va illa mående. Kan man inte släppa känslan så kan de ju bero på något:) Får se va de visar sig:) Har pco i släkten både mamma mormor och mammas kusin har de. Skaffa barn tidigt pga att jag har obalans i hormonerna å de där typiska pärlhalsbandet I äggstockarna. Läser lite om Pco ibland å har hört att om man går ner i vikt ökar chansen för graviditet. Lycka till:)

• Tristanya

Väntar o ser om mensen brakar lös idag fick känslan imorse men än inget! Men svullen o spänd mage, o sen kissnödig o när jag blir kissnödig slår det till o jag blir jättekissnödig! Är jag gravid är det helt otroligt, vi hade sex en gång o iså fall pricka en äl jag tydligen haft! Testar imorn igen om mensen inte kommer, men fortfarande kanske för tidigt? :/

• 2nallepuh

man regerara olika.  och det kan vara så  du kanske ha lyckats blir gravid kanske,. men  du få se hur det är idag då

• Tristanya

Mensen knepig idag oxkså som Dom två tidigare dagarna.. Har ingen som Helst aning längre! Men ingen mensvärk som jag brukar ha. Se hur detta utvecklar sig.. Blir mest fundersam på vad min kropp sysslar med!

• Tristanya

fick mensen.. men den var väldigt svag hela tiden men testade även negativt efrter jag hade haft mens så var ej gravid.
    hade förmoldigen äl nu innan helgen/helgen för samma känsla i nedre delen av magen/äggstockarna denna gång, så tror min kropp HAR rättat till sig :)
    bara se om det händer nått...

Svar på tråden vad håller min kropp på med? gravid trotts allt?