• Sundaymornings

Vinterkläder?

Vår lilla dotter är född i vecka 32 och snart är det dags för oss att gå på permission från Neo. Men jag hittar ingen overall eller varmare kläder åt henne, bara i strl 50 och då försvinner hon helt under allt tyg.
    Är det någon som har tips på vart det kan finnas? 

• Svar på tråden Vinterkläder?
  • trolltjejen

Vi hade samma problem när min dotter var liten. Hon drunknade i stl 50. Vi hade ändå köpt en stl 50 vinteroverall som hon aldrig kunde använda. Hon föddes i dec och när den skulle varit lagom var det vår.

Vi gjorde istället så att vi köpte en mjukisoverall. För den gjorde det inte så mycket om den var lite för stor . Dock var den förstås inte tillräckligt varm för att bara ha utomhus. Antingen låg in i åkpåsen i vagnen eller så hade vi en filt om bilbarnsstolen. För så små bebisar behöva egentligen inte vinteroverall. Det är kanske när de när något år gamla. Så detta var det mest onödiga vi köpt.

Tyvärr vet jag inte vart du kan hitta mindre overaller,
     Andra kläder i stl 40 brukar gå att få tag på, men just overall hittade vi aldrig (och behovet fanns egentligen inte kom vi fram till sedan).

• Erkens mamma

Vi hade en sådan där med påse nertill som inte har ben.. Vet du vad jag menar då?! i den minsta storleken. Tror det var 50.. Den var jättestor den också men blev ju inte riktigt lika knepigt vid grenen då det ju liksom inte fanns någon...

När han skulle åka bil kunde han inte använda den för det gick inte att sätta fast honom då. Men i vagnen funkade den bra.
    I bilstolen satte jag på tjock kofta och sedan la vi filtar över samt såg till att det inte blåste på honom på väg till och från bilen.

Letade som tusan efter overall i strl 40 eller 44 men hittade aldrig någon.

• vivla

Julia hade strl 44 när vi lämna neo och åkte hem i strl 50, hon såg så liten ut i den!! Men vi hittade heller aldrig nån och växer gör d fort! Vi tog flera lager kläder istället och i bilen åkte och åker hon fortf (strl 56) med tjocktröja och filt! Likadant i vagnen. Nu börjar det dessutom bli varmare så det känns lite bortkastat! Vi hittade härom veckan en jacka i strl 50 från Zara, om du vill ha den kan jg skicka!! Jätte fin beige lurvig varm sak som ert barn kan växa in i, det var vårt bästa köp men är nu nästan för liten!!

• Sundaymornings

Tack för tipsen!
    Det kanske räcker med vanliga kläder plus stickat ovanpå när hon har täcke och filtar i vagnen? 
    Lager på  lager låter klokt!

Vivla: Vad snäll du är! Den kanske finns på deras hemsida?? 

• vivla

Gå du in och kika men jag köpte vår på deras rea för 50 kr den kostade 250 innan

Sundaymornings skrev 2012-03-06 17:27:33 följande:
    Tack för tipsen! Det kanske räcker med vanliga kläder plus stickat ovanpå när hon har täcke och filtar i vagnen?  Lager på  lager låter klokt! Vivla: Vad snäll du är! Den kanske finns på deras hemsida?? 

• Liteniapril

Ja g har sytt egna overaller i fleece. Men så hade vår dotter strl 32/38 när vi åkte hem med :)

Svar på tråden Vinterkläder?