• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Bira11

Skit kul här är jag iallafall...

• Jottatotta

Hej alla. Vad glad jag blir med ännu en tråd. I dag ska det flytta in ett litet frö i mig. 6 av de 11 äggen de fick ut har blivit befruktade och nu hoppas jag att så många av dom som möjlit har delat sig som dom ska. Får reda på det när vi kommer till kliniken. Är allt lite nervös för att det kanske inte ser så bra ut men som det är nu så kan jag inte göra så mycket mer. Nu är det bara att vänta och se. Hur går det för dig Csillag? Nytt FET på gång?
    Massa kramar till alla och sååå kul med en ny tråd: 

• Fru Bone

Här är en till.
    Gjorde mitt först IVF-försök (ICSI) nyligen. Hade ET den 1/2, men det tog sig inte tyvärr.
    Nu har vi en månads uppehåll och ska förhoppningsvis får göra ett FET efter nästa blödning.
    Hoppas verkligen att någon av våra två frysta ägg klarar upptiningen så att vi får göra vårt FET.

• Csillag

Heeeej gumman.

Tog ju lite tid att få upp tråden,sorry.Men bättre sent än aldrig.Hur e de me dej????

Kram

Bira11 skrev 2012-02-29 07:10:01 följande:
    Skit kul här är jag iallafall...

• Csillag

Hallå hallå gums.

Ja de tog lite tid men tråden e äntligen här hehe.

Åhh guu va roligt att du har ET idag.Håller tummarna på att allt ska gå bra.

De går framåt för mej iaf.

Va hos läkaren igår igen och de blir FET start v 11.Har bytt stimulering denna gången.Förra gången körde jag ju me progynon tabletter o crinone.Denna gången blir de Plåster stimulering + Crinone.Hoppas de ska fungera bätte.

Har ju 3 jättefina blasto i frysen kvar så vi sa efter mkt övervägande att vi testar ett FET till direkt.Så nu väntar jag bara på att få min mens.Hoppas den vill komma i tid denna gången hehe.

Har mejlat ut länken till dom andra som ville ha en ny tråd så dom dimper kog snart in en efter en.

Du måste berätta va du tyckte om ET.

Kram

Jottatotta skrev 2012-02-29 08:00:02 följande:
    Hej alla. Vad glad jag blir med ännu en tråd. I dag ska det flytta in ett litet frö i mig. 6 av de 11 äggen de fick ut har blivit befruktade och nu hoppas jag att så många av dom som möjlit har delat sig som dom ska. Får reda på det när vi kommer till kliniken. Är allt lite nervös för att det kanske inte ser så bra ut men som det är nu så kan jag inte göra så mycket mer. Nu är det bara att vänta och se. Hur går det för dig Csillag? Nytt FET på gång?

Massa kramar till alla och sååå kul med en ny tråd: 

• Csillag

Hejsan o välkommen in till oss.Vi e ett gäng glada töser som tjötar om allt o peppar varandra o följs åt på denna väg.

Så självklart ska du va me oss.

Jag är påväg att påbörja stimulerat FET nu vid nästa mens.

Jag började ivf karusellen redan slutet av förra året.

Första ivf blev avbrutet dan innan ÄP.

Fick göra ÄP men ET blev inställt.

Mitt Tsh värde sköt iväg så de blev medicin o äggen åkte till frysen.

Gjort Stimulerat FET o hade testdag nu 15 feb men tyvärr va de som jag trodde.Blev minus.

Nu drar vi igång med FET nr 2 när mensen kommer.Har bytt shimulering denna gången.

hur kommer de sej att du/ni behöver göra ivf?

Vart gör ni eran ivf?

Alla har vi ju olika bakgrunder o historier varför vi hamnat här.

Sj har ja ju hålllt med utredningar hormoner inseminationer ivf nu i sammanlagt snart 11 år.

Har en dotter på 11 år (med ppiller)

sen fungerade ingenting.

Lyckades efter många om o men att få tvillingar 06.

Sen va de tyvärr tvärstopp.

Har haft MF med 3 st tvilling par och 2 enlingar under resans gång sen 2001.

Jag har 10 % chans att lyckas bli gravid och endast 12 % chans att jag lyckas behålla bebis i magen.

Har ingen egen ägglossning,har dessutom endometrios som ställer till de för mej och en livmoderetapp som klassas som trasig.

MEEEN skam den som ger sej!!

Här.ska de bli bebis 2012

Fru Bone skrev 2012-02-29 10:30:08 följande:
    Här är en till.

Gjorde mitt först IVF-försök (ICSI) nyligen. Hade ET den 1/2, men det tog sig inte tyvärr.

Nu har vi en månads uppehåll och ska förhoppningsvis får göra ett FET efter nästa blödning.

Hoppas verkligen att någon av våra två frysta ägg klarar upptiningen så att vi får göra vårt FET.

• Odessa

Hej!

Jag går med här! Jag gjorde mitt första IVF försök i början på januari, lyckade få ett plus men det slutade tyvärr i ett missfall för en vecka sedan. Jag hade då fått se ett hjärta slå i v.6+6, två dagar efteråt fick jag missfall. Det här är mitt andra dokumenterade missfall på ett år, första gången lyckades vi bli gravida själva efter ett års försök, men det slutade i ett MA som upptäcktes i v.10, det hade dött i v.6. Jag ringde till min gynekolog och lyckades tjata till mig en missfallsutredning, jag är nämligen säker på att jag har haft ett tidigare missfall, när vi inte försökte, bara att jag inte förstod det då. Jag vill gärna få provsvaren på det innan vi gör nästa försök, som blir ett FET. 

• Jottatotta
    Odessa skrev 2012-02-29 16:48:44 följande:
    Hej!

Jag går med här! Jag gjorde mitt första IVF försök i början på januari, lyckade få ett plus men det slutade tyvärr i ett missfall för en vecka sedan. Jag hade då fått se ett hjärta slå i v.6+6, två dagar efteråt fick jag missfall. Det här är mitt andra dokumenterade missfall på ett år, första gången lyckades vi bli gravida själva efter ett års försök, men det slutade i ett MA som upptäcktes i v.10, det hade dött i v.6. Jag ringde till min gynekolog och lyckades tjata till mig en missfallsutredning, jag är nämligen säker på att jag har haft ett tidigare missfall, när vi inte försökte, bara att jag inte förstod det då. Jag vill gärna få provsvaren på det innan vi gör nästa försök, som blir ett FET. 

Uchhh... beklagar värkligen att det inte höll hela vägen. Livet är så jä-la orättvist. varför kan inte alla små guldägg bara få utväcklas till härligt luktande små bebisar? Håller alla tummar för att du får ett svar på utredningen snart. Bättre att veta så att man kan få den hjälp man behöver än att gå oviss med tusen frågor.
    Styrkekram till dig. 
  • Jottatotta
    Csillag skrev 2012-02-29 12:02:51 följande:
    Hallå hallå gums.
    Ja de tog lite tid men tråden e äntligen här hehe.
    Åhh guu va roligt att du har ET idag.Håller tummarna på att allt ska gå bra.
    De går framåt för mej iaf.
    Va hos läkaren igår igen och de blir FET start v 11.Har bytt stimulering denna gången.Förra gången körde jag ju me progynon tabletter o crinone.Denna gången blir de Plåster stimulering + Crinone.Hoppas de ska fungera bätte.
    Har ju 3 jättefina blasto i frysen kvar så vi sa efter mkt övervägande att vi testar ett FET till direkt.Så nu väntar jag bara på att få min mens.Hoppas den vill komma i tid denna gången hehe.

Har mejlat ut länken till dom andra som ville ha en ny tråd så dom dimper kog snart in en efter en.

Du måste berätta va du tyckte om ET.

Kram
    Nu var det klart!! Helt offatbart att man helt plötsligt är ruvare. Har inte riktigt kunna ta in det ännu. Av våra 6 befruktade så hade alla delat sig och var 10:or på skalan. Dock var där ett som dom bedömde som lite bättre och det har nu flyttat in i mig. 5 till frysen! Nu är det bara en låååång väntan tills TD den 15:de. Men och andra sidan så får jag lysna på min läkare nu, - Nu kan ni inte göra mer så försök lev som vanligt och analysera inte allt.....
    Hummm... lättare sagt än gjort men jag vet ju att han har rätt. Själva ET var ju bara som ett vanligt VUL. Kändes ju inte ett dugg. Men det var en märkligt känsla att se fröet innan dom satt in det, 6 fina celler :)

Vad skönt att ni är på gång igen. Nu hoppas vi bara att tant röd visar sig snabbt ;)    
    Hoppas många komemr till tråden, det känns så skönt att vi kan stötta varandra.

Kramar  
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-02-29 16:48:44 följande:
    Hej!

Har saknat dej så  gumman.
    Massa styrke kramar från mej.
    Har inboxat dej oxå .

Ge inte upp...2012 ska bli vårat år!!
    Kram 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012