• arena

mammaledigt i spanien, hur har ni gjort?

hej, ja väntar mitt första barn till april.

ja vet att lagligt sett har ja 16 veckor ledigt, men hur har ni andra gjort?
    har ni varit hemma längre utan att få betalt, har ni varit hemma och (cobrado paro)

har ni börjat jobba halvtid?

de ända ja har säkert e att ja kommer vara hemma längre än 16 veckor, frågan e bara hur ja ska fixa detta hehe. ska prata med chefen med o se hur vi kan fixa  det hela.

ja e som sagt nyfiken på hur ni andra fått ihop det?

krams

• Svar på tråden mammaledigt i spanien, hur har ni gjort?
  • dosprincipes

Med första barnet var jag hemma i 16v + lactancia, det blev 4 manader och 10 dagar. Sonen blev passad av farmor fram till han blev ett ar. Denna gangen börjar jag jobba i maj när sonen är lite mer än 6manader, har semester fran förra aret sparat plus nästan all semester för 2012. Hade tänkt ta excedencia 4 manader, men som arbetssituationen ser ut i Spanien nu sa vagar jag inte...
    Lycka till med bebisen!

• SolSolSol

Var hemma 16 veckor och tog sedan tjänstledigt tills bebisen var ett år. Då börjar den på dagis. 

Sparade pengar i flera år innan vi bestämde oss för att bli gravida just för att jag skulle kunna vara hemma ett år. Vi har ingen familj här som kan hjälpa oss.  

• zest

Jag började jobba efter 20 v (jobbar i Gibraltar) och sedan dess är min man hemma med barnet, han hade blivit arbetslös samt att vi klarar oss på en lön så vi valde detta altenativ, funderar på att låta henne börja på dagis när hon är 2 år.

Svar på tråden mammaledigt i spanien, hur har ni gjort?