• Duttan

Lista på amningsrum i Stockholm

Hej! Jag vet inte om så många amningsrum i Stockholm. Jag föredrar nämligen en soffa eller avskild plats. Har svårt att sitta på en vanlig stol och amma.

Kan ni hjälpa mig med en lista på var dom finns? Kopiera och fyll på listan...Jag har hittat tre än så länge:

Åhlèns City på barnavdelningen
    Debenhams vid Bearfactory
    Kulturhuset vid skötrummet

• Svar på tråden Lista på amningsrum i Stockholm
  • Polli

Kista galleria vid toaletterna finns ett amningsrum

• AnnaKlara

Jag vet inte några fler amningsrum än de som redan angetts, men jag brukade försöka hitta alternativ till dem, särskilt på Åhléns STANK det alltid bajs i amningsrummet som är liksom kombinerat skötrum! Det blev för mycket även för en luttrad bebismamma att sitta där hela amningsstunden Det är synd tycker jag, att det ofta inte är nån skillnad mellan amningsrum och toalett...

• HelenaG

Kista galleria
    IKEA (Kungens kurva)

• isabell22

Kista galleria
    IKEA (Kungens kurva)
    Täby Centrum

• MacKay

Kista galleria
    IKEA (Kungens kurva)
    Täby Centrum
    IKEA (Barkaby)

• Sommarbebis

isabell22: Vart i Täby Centrum?

• Prillan73

I Täby Centrum ligger det amningsrum/skötrum på nedre plan till höger om H & M om du står framför h & m ! :) Precis brevid en hälsokostbutik !! :) Nära nya bäbybutiken ! Även en ino utgång till garaget !! :)
    Var där i går med en kompis som skulle amma,men jag blev lite besviken då det bara fanns en fotölj numera....förr itiden fanns det två soffor med gott om plats.....men men det FANNS ju plats !! :)

• Helene OSV

Hmmm, måste man amma i ett särskilt rum???

Fram för fler ammande mammor på parkbänkar, caféer, restauranger, butiker, överallt!!

Och vägra sätta er och amma på en toalett! Skulle NI vilja käka lunch på dass???

• Prillan73

Nä DET tycker jag inte att man MÅSTE !! Men man kanske VILL ha lite lugn o ro.................det var väl inte tal om att amma på toaletter ??

• HelenaG

Numera ammar jag vartsomhelst men när jag var nybliven mamma och amningen tjorvade var det skönt att slippa sitta bland folk med en gallskrikande bebis.

• Kaninmamma

Vart i IKEA kungens kurva???

• Mirva BF 040406

Bredvid restaurangen... =)

• Duttan

Kista galleria
    Åhléns City på barnavdelningen
    IKEA (Kungens kurva) bredvid restaurangen
    Täby Centrum vid H&M
    IKEA (Barkaby) under rulltrappan vid entrén och i restaurangen vid barnhörnan, se skylt i taket

• milimina

solna centrum har också ett amningsrum om jag inte minns helt fel... det ligger precis bredvid toaletterna :)

• HelenaG

Kista galleria
    Täby Centrum vid H&M
    IKEA (Barkaby) under rulltrappan vid entrén och i restaurangen vid barnhörnan, se skylt i taket
    Solna centrum (vid toaletterna)

Fler?

• Bambuhueco

I would like to have an easy way to find "skötrum och ammingsrum" arround me. Maybe an app?

• Misscaswell
    HelenaG skrev 2004-08-11 09:48:13 följande:

Kista galleria
    Täby Centrum vid H&M
    Solna centrum (vid toaletterna)

Fler?

Sollentuna centrum
    Stinsen (Häggvik)
    Malm of Scandinavia
  • elyse

Har du testat att dra upp benen så att du lägger det mesta av bebisens tyngd på dina lår? Så ammade jag oftast när jag var ute. Då behöver man en lite bredare soffa och så tar man av sig skorna, såklart, eftersom du går hälarna på soffkanten. Tyckte i alla fall jag var väldigt bekvämt.

• elyse

Nämen, vad många gamla trådar som får liv... Ska man behöva kolla startdatum på TS numera?

Svar på tråden Lista på amningsrum i Stockholm