Svårt att få planerat snitt beviljat?
Efter att ha funderat så jag håller på att bli tokig, så har jag till slut kommit fram till att jag verkligen vill ha ett planerat kejsarsnitt. Detta kanske är lite sent påtänkt, då jag hade BF igår. (25e februari).
Anledning till att jag vill ha ett planerat snitt är för att mina 2 största rädslor inför förlossningen har varit
1. Att barnet är väldigt stort, då alla barn i våran släkt har vägt 4200+
2. Komplikationerna efter förlossningen.
När jag var hos BM i fredags så sa hon att barnet är stort, men lugnade mig med att kroppen har enorma resurser och inte "tillverkar" ett barn som är större än vad kroppen klarar av att föda. Jag hade dock innan inte berättat om min rädsla för henne utan försökt komma över den med hjälp av stöd från sambon och min mamma.
Gången innan när jag var hos BM så var min vanliga sjuk, så jag fick gå till en annan. Berättade för henne om min oro och bad om ett tillväxt UL som jag blev nekad.
Jag har funderat och kommit fram till att jföda med ett planerat kejsarsnitt vore det som skulle kännas absolut bäst för mig.
Är det någon som har erfarenhet av det och vet hur pass lätt det är att få det beviljat?