Kan dem ta ifrån mig min nyfödde om jag inte svarar på deras frågor?
Jag har hamnat i en riktig knip.
Jag fick barn för några dagar sen, och lämnade min nyfödda med min bästa kompis, för att åka och hälsa på min sjuka pappa i en annan stad. Jag åkte lördag kväll och var hemma måndag morgon. Under de dagarna hann bebisen bli "sjuk" . Enligt min kompis så åt han inte, så hon ringde ambulans och tog med honom till sjukhuset!!!!
Så klart blev socialen inblandad.
Nu frågar dem ut mig om allt. Dem säger att dem försöker förstå varför jag lämnade bebisen. Dem frågar om min familj, mitt sexliv, relationer, varför jag hade en abort, vänner, ekonomin, ja allt! Och nu orkar jag helt ärligt inte svara mer på deras frågor, för det första känns det så himla kränkande och för det andra så går dem in på för personliga saker.
Jag vet att det var dumt att lämna lillen, men jag hade faktiskt inget val och det är inte det jag vill diskutera här, utan frågan är, kan jag bli av med socialen? Vad händer om jag säger att jag inte vill besvara deras frågor någe mer? Jag menar, bebisen mår bra, och visst dem kan hålla koll, men jag vill inte berätta mer om mitt liv för dem, då jag anser att det inte har med bebisen välmående att göra. Jag tar hand fint om bebisen. Han växer fint och har allting en bebis behöver.
Om jag säger att jag inte vill svara på deras frågor, vad händer då? Kan dem ta honom ifrån mig? Jag menar, jag har inte gjort något fel. Han mår ju bra!
Plus att dem själva har sagt att det inte har med bebisen att göra mer, för att dem vet att han har det bra och mår bra. Dem säger att dem försöker förstå varför jag åkte och lämnade honom.
Men så länge han mår bra, borde jag ju kunna bli av med dem, eller?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-23 20:53
Jag ser att det skrivs mycket i tråden, blandat annat om det jag INTE ville diskutera; varför jag lämnade bebisen och hur hemsk jag är. Tack, men jag vet om det, och ja det var dumt gjort och nej det var absolut inte lätt för mig att göra det!
Jag ville bara få tips och råd på hur jag borde göra med soc då dem får mig att må dåligt när dem vill gå in på mitt förflutna och frågar alldeles för personliga frågor, men tråden handlar inte om det längre så därför lämnar jag den nu. Jag mår tillräckligt dåligt som det är, behöver inte folk som upprepar vilken hemsk människa jag är.
Tack till dem som har svarat med råd.