• Emmynilsson

Hjälp/Tips

Min son är snart 6 månader & han har aldrig gillat att ligga på mage ,Han blir så förbannad fort man lägger han på mage och stor gråter gör han vad kan det bero på tro? vi vill så himla gärna att han ska ligga på mage och sen lägga sej direkt på rygg men han vill inte :( han vill inte äns prova att lägga sig på sidan när han ligger på mage ! Bvc sköterskan säger att han ska kunna detta innan han är 6 månader aså att han ska flytta sig från mage och lägga sig på sidan !  vet inte vad jag ska göra för att han ska kunna detta att flytta sig från mage till sidan ! man vill ju lixom inte tvinga han till detta.

• Svar på tråden Hjälp/Tips
  • Malima

Min son tyckte inte heller om det, men vi övade korta stunder varje dag så att han blev starkare och starkare. Jag såg till att öva en stund på dagen nät har var på bäst humör. Han fick mkt uppmuntran och tillgång till sina favoritleksaker.
    Idag vänder han sig självmant till mage och kan ligga så ett litet tag.

Oroa dig inte för bvc-det kommer säkert i sinom tid!

• Eleonor01

Det kommer när han e redo. Skit i Bvc sköterskan! Idiot å säga så. Alla barn utvecklas olika. Hade han varit tre månader äldre å inte kunna det så kanske man skulle kollat på det. Mao ta det lugnt man kan inte lära barnen sånt. Det kommer när han redo

• Veritaslux

Jag tycker inte heller att du behöver oroa dig, men vill ändå ge ett tips. Testa att lägga honom så att han kommer upp lite, med en kudde under bröstet. En annan variant är att ha honom över knät på mage och busa när du sitter i soffan. Försök få in korta tillfällen då och då. När jag bäddade sängen brukade jag t.ex.lägga dottern i ena änden med armarna/bröstkorgen på en kudde och så lekte jag med täcket osv under tiden.

Min dotter tyckte inte heller det var särskilt kul att ligga på mage, men hon blev snabbt stark. Hon gillade också att sitta så hon blev stark i nacken och stadig tidig. Sedan dröjde det ändå jättelänge innan hon vände sig från rygg till mage, inte förrän en vecka innan sexmånadersdagen fick hon till snitsen. Och sedan gick det otroligt snabbt. Plötsligt ville hon inte göra annan än ligga på mage och hon for runt som en liten propeller och ålade och ställde sig i krypställning runt 6-månadersdagen. Sedan kröp hon och reste sig vid möbler vid 7 månader! Så min dotter var "sen" men sedan plötsligt tidig!

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Emmynilsson
    Veritaslux skrev 2012-02-22 19:18:09 följande:
    Jag tycker inte heller att du behöver oroa dig, men vill ändå ge ett tips. Testa att lägga honom så att han kommer upp lite, med en kudde under bröstet. En annan variant är att ha honom över knät på mage och busa när du sitter i soffan. Försök få in korta tillfällen då och då. När jag bäddade sängen brukade jag t.ex.lägga dottern i ena änden med armarna/bröstkorgen på en kudde och så lekte jag med täcket osv under tiden.

Min dotter tyckte inte heller det var särskilt kul att ligga på mage, men hon blev snabbt stark. Hon gillade också att sitta så hon blev stark i nacken och stadig tidig. Sedan dröjde det ändå jättelänge innan hon vände sig från rygg till mage, inte förrän en vecka innan sexmånadersdagen fick hon till snitsen. Och sedan gick det otroligt snabbt. Plötsligt ville hon inte göra annan än ligga på mage och hon for runt som en liten propeller och ålade och ställde sig i krypställning runt 6-månadersdagen. Sedan kröp hon och reste sig vid möbler vid 7 månader! Så min dotter var "sen" men sedan plötsligt tidig!

Tack för tipset ska testa detta i morn/varje dag  ...      
  • emilial

Min dotter är precis lika dan, hon är 7månader den 15mars.
    Jag brukar träna mest på morgonen då hon är som piggast.
    Jag är orolig att nåt är fel. Det enda hon tycker om är att sitta...

• Emmynilsson
    emilial skrev 2012-02-25 23:09:51 följande:
    Min dotter är precis lika dan, hon är 7månader den 15mars.
    Jag brukar träna mest på morgonen då hon är som piggast.
    Jag är orolig att nåt är fel. Det enda hon tycker om är att s

Samma här min son vill bara med sitta ...:/   ...
  • emilial

När jag lägger henne på mage går det bra Max 2min sen blir hon galen :/

Svar på tråden Hjälp/Tips