• Mariasthlm88

Någon mer än jag som är hemma mamma och vill ses??

Hejsan alla !:)

Jag är 23 år och är hemma med min son som snart fyller 3. Vi bor i sthlm. Det är praktiskt taget OMÖJLGT i sthlm att hitta mammor/pappor som e hemma på dagarna. Alla verkar ha barnen på dagis?

Så är det Någon mer mamma där ute som är hemmamma:)?

Älskar vara hemmamma, bästa som finns!!!r pappan är borta på vardagarna pg sin utbildning. Känner mig lite ensam :/ 

• Svar på tråden Någon mer än jag som är hemma mamma och vill ses??
  • Mariasthlm88
    EmsanPemsan skrev 2012-02-22 21:21:52 följande:
    Hej är hemma med en 7 månaders och 3,5 åring
    Heeej:) gud va kul!! E så många som inte e hemma med barn . Bor du här i sthlm:)?
  • Eveby

Hej

Gå med i facebook-gruppen Hemmaföräldrar i Stockholm. Det är en aktiv grupp med träffar i bland annat Rålis 1-2 ggr i veckan. Man kan även diskutera allt och inget som rör föräldraskap, matlagning eller pyssel.

• Mariasthlm88
    Eveby skrev 2012-02-23 10:36:15 följande:
    Hej

Gå med i facebook-gruppen Hemmaföräldrar i Stockholm. Det är en aktiv grupp med träffar i bland annat Rålis 1-2 ggr i veckan. Man kan även diskutera allt och inget som rör föräldraskap, matlagning eller pyssel.
    tack så mkt för tipset!! tyvärr har jag gått nyss ur fb , o därför svårt o gå med så:/ . Vad är rålis`?:=) låter kul!!
  • Eveby
    LittleMaria skrev 2012-02-23 11:05:04 följande:
    tack så mkt för tipset!! tyvärr har jag gått nyss ur fb , o därför svårt o gå med så:/ . Vad är rålis`?:=) låter kul!!
    Hej

hemmaforaldrar.se/  De har ett forum på sin hemsida, där man kan annonsera efter lite nya kompisar. Kanske kan du hitta nån där? Eller på sjalbarn.se Många hemmaföräldrar är aktiva där.

Rålis är Rålambshovsparken vid Fridhemsplan! Gruppen brukar ses vid 11, man kan visst vara inne och ute. Min son är bara 6 mån så jag är inte så aktiv i gruppen ännu! Mer än på facebook dvs.

Gruppen i Sthlm har just nu 63 medlemmar. Där kan man hitta nån som bor nära, för ibland vill man kanske bara ses i nån park nära där man bor.
  • Mariasthlm88
    Eveby skrev 2012-02-23 20:19:00 följande:
    Hej

hemmaforaldrar.se/  De har ett forum på sin hemsida, där man kan annonsera efter lite nya kompisar. Kanske kan du hitta nån där? Eller på sjalbarn.se Många hemmaföräldrar är aktiva där.

Rålis är Rålambshovsparken vid Fridhemsplan! Gruppen brukar ses vid 11, man kan visst vara inne och ute. Min son är bara 6 mån så jag är inte så aktiv i gruppen ännu! Mer än på facebook dvs.

Gruppen i Sthlm har just nu 63 medlemmar. Där kan man hitta nån som bor nära, för ibland vill man kanske bara ses i nån park nära där man bor.
    Okej låter bra, tack så mkt för ditt tips!
  • Anna Svenssonliv

Hej! Jag är hemma med mina tjejer som är 1år och snart 4 år. Bor i stockholm söderort och vistas en hel del på södermalm. Jag ses gärna och leker i parker, kulturhuset mm. 83:a är jag.

• Anna Svenssonliv

Jag kollade just in hemmaforaldrar.se, det var verkligen ingenting för mig. Galet pretentiös sida med extremt vinklad samlig av artiklar. Forumet var proppat med inskränkta, fördomsfulla åsikter och människor. Blä!

• Valandur

I söderort finns en hel del mammor i facebookgruppen "Hemmaföräldrar i Stockholm".

(Hej Eveby :D) 

• EmsanPemsan
    LittleMaria skrev 2012-02-23 10:02:02 följande:
    Heeej:) gud va kul!! E så många som inte e hemma med barn . Bor du här i sthlm:)?

hej igen.. ja bor i Stockholm. västerort. ses gärna nån dag!
Svar på tråden Någon mer än jag som är hemma mamma och vill ses??