• septembermammans

Nyinflyttad till Linköping med 5 månaders

Hej!!

Jag, min sambo och vår lilla dotter på 5 månader har precis flyttat till Linköping.

Jag behöver tips om vad man kan göra i Linköping med en bebis
    Finns det några bra cafeer där det är lätt att sitta med barnvagn?  

Eftersom jag inte känner så många här söker jag även andra mammor som är hemma på dagarna och gärna ses, tar en fika eller något annat.

Eller någon annan som också är nyinflyttad.

Vi bor i Lambohov.

/ 30 åriga septembermamman              

• Svar på tråden Nyinflyttad till Linköping med 5 månaders
  • Millan91

Har bott i Linköping i ca 6 mån... Caféet mitt i stan är väldigt fint och fungerar bra med barnvagnar, kanske bäst på sommaren då man kan sitta ute och det finns mer plats då. Men sen är badhuset väldigt fint och att ta en promenad längs Stångån i detta väder kan ju inte vara fel .

• Catbride

Kan tipsa om öppna förskolan i Lambohov oxå. Har varit där några gånger med barnen, och jag vet att de har "baby-café" vissa dagar, då kan du ju träffa andra nyblivna mammor oxå. Jag bor själv i Lambohov, och just här i krokarna finns det inte så mkt att hitta på. Men till våren/sommaren så rekomenderas Valla, med lekpark och alla djuren, varmt!! Och på lagomt promenadavstånd oxå.

• Hanna A

Hej!

Jag heter Hanna och har en son på 4 månader. Jag skulle gärna ses för en promenad. Jag bor själv mitt i stan. Vi har gått på barnvagnsbio och babycafé.

Hanna

• septembermammans

Tack för svar! Har tänkt att jag ska gå till öppna förskolan här i lambohov. Tänker ta mig till badhuset också! Ses gärna och tar en promenad!

• septembermammans

MIllan91 heter cafeet "cafeet mitt i stan"? Eller cafeet? Har du någon adress dit? Försökte söka på google...men hittade inte det. Tack tack

Svar på tråden Nyinflyttad till Linköping med 5 månaders