Min sambo- en missbrukare av sex/amfetamin?? Hjälp!!
Hej alla!
Min sambo sedan 8 år tillbaka har hamnat i ett sorts missbruk av amfetamin.
Han tar inte dagligen men däremot flera gånger i månaden. Detta är givetvis ett stort problem för mig/familjen.
Han sitter nätterna igenom hemma & pysslar och tror han får gjort massa saker i hemmet (vilket inte stämmer utan blir bara kaos av det hela) eller så är han hos likasinnade vänner nätterna genom.
Saken är den att han vill sluta med detta och vill inte leva på detta viset. Men mitt i allt detta kaos så blir han liksom "världsmästare" och tror han klarar av allt. Men det går ju inte.
Som om det missbruket inte räckte så strular han till det såpass mycket att han inleder typ "knullförhållanden" med sk pundarbrudar.
Jag har kommit på honom ett par gånger. Han blir förtvivlad,ångrar sig och vill ju absolut inte göra så här mot mig för att han älskar mig bla bla bla. Jag blir lika förkrossad varje gång men förlåter och hoppas på att det inte ska hända igen. Men nu har jag kommit på honom igen.
Jag känner mig fruktansvärt sviken och dum men jag vet ju att detta är inte min kille i normala fall. Jag älskar honom jättemycket men hur ska man få tillbaka tilliten?
Hur ska vi komma på fötter igen? Kan vi det?
Vill gärna ha goda råd om det finns nån som varit i liknande situation eller vet hur jag kan få hjälp.
Hoppas jag inte skrivit för rörigt, jag svarar givetvis på frågor om ni undrar något.
Det är svårt att få med allt på en gång..
Tack på förhand