• Bumman79

Har du som är kassörska fått gravidpenning beviljat?

Jobbar i en matvarubutik i kassan och post/förbutik och min BM rekommenderade mig att söka gravidpenning. Men när man pratar lite med folk verkar det som att det är VÄLDIGT svårt att få igenom det när man jobbar i kassan.

Ändå är det ju ett väldigt stressigt arbete man har svårt att komma ifrån för att tex gå på toa pga köer hela dagarna och så sjukt enformigt arbete så man får ont i ryggen om dagarna (och i axlar och nacke.)
    Är det ens någon ide att söka eller är det kört?

Finns det bra tips om vad man ska skriva ner i sin ansökan när man beskriver sin arbetsdag?

• Svar på tråden Har du som är kassörska fått gravidpenning beviljat?
  • Bumman79

Man undrar ju hur man ens ska få plats med stora tjocka magen när man blir ännu större ska den ligga på vågen då? Det blir dyra viktvaror för kunderna ;).

Men helst vill jag kunna jobba så länge som möjligt. Man förlorar ju pengar på att gå hemma. Och jag tränar hos en sjukgymnast för att lindra värken i kroppen....men OM det är så illa att det inte går att jobba då kan det ju vara skönt att kunna luta sig på gravidpenningen.

• Betty Ballbreaker

Min jobbarkompis har samma arbetsuppgifter som du och sökte hp för 2 månader innan bf. Hon fick avslag:( Då är det ändå väldigt trångt i kassorna. Så ös på av bara tusan när du skriver ansökan.

• Bumman79
    Betty Ballbreaker skrev 2012-02-20 11:36:26 följande:
    Min jobbarkompis har samma arbetsuppgifter som du och sökte hp för 2 månader innan bf. Hon fick avslag:( Då är det ändå väldigt trångt i kassorna. Så ös på av bara tusan när du skriver ansökan.
    Ja man får försöka skriva ett jäkligt bra brev speciellt de om hur ens arbetsdag ser ut...
Svar på tråden Har du som är kassörska fått gravidpenning beviljat?