Önskar råd angående utredning
Hej,
Jag skulle behöva lite råd i hur vi bör gå vidare i vår strävan att bli gravida.
Frustrationen av att bara gå och vänta på ägglossning och mensen som man hoppas inte ska komma är riktigt tärande och man känner sig så rastlös. Vi funderar nu på att söka hjälp men vet inte riktigt hur processen ser ut eller var vi ska börja....
En sammanfattning av vår historik och situation;
- Jag är 35 och min man är 33.
- För två år sedan började vi försöka att bli gravida, min menstrationscykel är ganska oregelbunden men efter 9 försök så lyckades vi pricka rätt och jag blev gravid.
- Graviditeten fortlöpte utan komplikationer fram till vecka 22 då plötsligt moderkakan lossnade och vi var tvugna att göra kejsarsnitt. Den lilla pojken hade inte en chans att klara sig.... Detta inträffade för nästan exakt 1 år sedan.
- Vi följde läkarnas råd att avvakta minst tre månader innan vi försökte bli gravida igen. Nu har vi alltså försökt i 9 månader igen utan lycka.
- Med min oregelbundna cykel och det faktum att min man måste resa mycket i tjänsten gör hela situationen mycket tärande på oss.
- Vi har inga andra barn sedan tidigare
Är det någon idé att i dagsläget ansöka om utredning?
Vart vänder vi oss?
Hur lång tid tar en utredning normalt?
Hur går processen?
Tacksam för alla råd!