• nadir

Finns det tygblöjor för hela perioden?

Imsevimse tycker jag verkar så bra, men där är  det uppdelat newborn, small, medium osv.
    Då måste man köpa nya skal hela tiden.
    Jag har för mig det ska finnas såna som är för hela perioden?

Helst inte sådana man viker själv.

Tacksam om någon har koll

• Svar på tråden Finns det tygblöjor för hela perioden?
  • Lena

Blöjbyxorna som man har för det inte läcker igenom känns säkrast att ha i olika storlekar för passformen. Iläggen kan man dock ha samma. Dock behövs det bara ett par blöjbyxor i varje storlek.

• nadir

Okej, för imsevimse har ju startpaket som är 12 blöjor, men det är för mycket tycker du?
    Har du några vanliga blöjor hemma ifall det skulle va krisläge och båda är smutsiga?

• Lena

12 blöjor behövs minst. Om båda blöjbyxorna blivit bajsiga tar jag nästa storlek. Är de bara fuktiga får de lufttorka.

• nadir

Du sa att ett par behövs i varje storlek.
    12 st är i samma storlek om man beställer deras paket
    Tex här, väljer man newborn, då får man 12

www.imsevimse.se/shop.pab|72&id=699

• Lena

2 blöjbyxor per storlek, minst 12 ilägg/blöjor.

• Lena

De paketet är allt i ett blöjor då behövs det många i varje storlek.

• HSB

Jag använder pocketblöjor från Babyland. Dem håller hela blöjperioden, dem är kanonbra!

• nadir

Tack snälla för den kommentaren! Nu kan jag ju ha för hela perioden.

• Loreena

Jag gillar Wehugger och Blueberrys blöjbyxor. De med knappar - ej kardborre för kardborren skaver(!). Som inlägg så har jag vanliga vikisar både från jysk och minimundus och de håller hela blöjperioden.

Weehuggers blöjbyxa har flikar i som håller inlägget på plats, vilket är väldigt bra. :) De är smidiga och har knappar så att man kan ställa in dem så att de passar precis oavsett vikt. Tyget är av hög kvalitet och de är slitstarka.

Blueberrys har inga flikar och är lite större i passformen, men jag tycker att de passar bra på natten då annars flikarna lätt suger åt sig kiss och blir blöta.

Imses blöjbyxor tyckte jag var bra när bebisen var liten och vi bytte oftare. Men sedan han började sitta så föredrar jag helt klart blöjbyxor med tryckknappar, kardborren kan annars skava på magen.

Naturebabies blöjbyxor har jag också provat, men de tyckte jag hade dåliga knappar och konstig passform. De blev dessutom noppriga.

Jag köper från babykind.co.uk

• Loreena

Annars kanske BG's flip skulle passa? Då slipper du vika själv och blöjorna kan användas hela blöjperioden. De ska vara av riktigt bra kvalitet.

Weehugger har även egna inlägg som man slipper vika, precis som BG's har.

• Loreena

Jag kan verkligen rekommendera att ha vikisar hemma som "backup" om de andra formsydda blöjorna är slut. De är billiga, miljövänliga, torkar på ett kick och kan även användas som skötbordsunderlägg, tvättlapp, kräklapp etc.

• nadir

Oj! Tack för det. Ser väldigt lovande ut Ska sätta mig in i det där och kolla runt ordentligt

Svar på tråden Finns det tygblöjor för hela perioden?